26. märts 2011

Rootsi ralli 2011 III päev

Rootsi ralli kolmas võistluspäev SS17-SS22, 92,62km

Rootsi ralli teine võistluspäev pakkus rallifännidele tõeliselt põneva vaatuse ning minemas on veel põnevamaks. Ralli esiviisik mahub vaid 15,8. sekundi sisse.
Võistluse hommik sai saatuslikuks viiendana avapäeva lõpetanud Henning Solbergile. Roolivõimu probleem tõi kaasa ajakontrolli hilinemise ning 40.sekundilise ajatrahvi ning mõned kilomeetrid peale esimese kiiruskatse starti toimunud väljasõit, lõpetas norralase ralli.

Henning Solberg SS 8 Lesjöfors

Kui esimesel päeval loovutasid Fordi piloodid Citroenile vaid ühe katsevõidu, siis teisel päeval oli olukord vastupidine.

Esimesena lõpetas teise võistluspäeva Mikko Hirvonen. Fordi piloot kurtis päeva jooksul raskeid võistlustingimusi ning sõnas, et kui ka pühapäeval on sellised tingimused, siis võidule sõidab kolmik Solberg – Latvala – Ogier. Päeva ainus suurem sõiduviga oli kolmeteistkümnendalt kiiruskatsel ,mille tulemuseks väike spinn.
Soomlane juhtis peale teist võistluspäeva ka eelmisel aastal ning suutis konkurentide rünnakud tõrjuda ning võita. Kas soomlane suudab edu korrata ka sel aastal?

Ralli avapäeval kõiki konkurente edestanud Mads Østberg vahetas ööpausil rollid Sebastien Loebiga ning asus ise teed puhastama. Noor norralane kurtis sarnaselt Hirvoneniga raskeid tingimusi ning eriti kehv oli olukord katsete teisel läbimisel, kui rööbastes sõitmine tundus eriti ohtlik.
Hoolimata sellest suutis Stobarti meeskonna piloot sõiduvigu vältida ning omab enne viimast võistluspäeva kõiki võimalusi, et võita karjääri esimene MM-ralli.

Alati positiivne, kuid enda suhtes ülinõudlik Petter Solberg lõpetas võistluspäeva täpselt seal, kus oli lõpetanud ka avapäeva. Samuti sarnaselt esimesele võistluspäevale, sai norralane ka teisel võistluspäeval, kümne sekundilise ajatrahvi.
Petter kurtis peale esimesi katseid, et madal hommikupäike pimestab ning selle tõttu läks kaduma nii mõnigi väärtuslik sekund. Peale hoolduspausi ei olnud norralane rahul masina seadetega. Arvestades, et Petter testis ennem Rootsi rallit uut Citroen DS3 vaid ühe päeva, on norralase kiirus muljetavaldav.
Arvatavasti on viimati 2005. Walesi rallil võidurõõmu maitsnud norralase võidunälg piisavalt suur, et viimasel võistluspäeval anda endast rohkem kui 110%.

Neljandana lõpetas teise võistluspäeva Fordi teine piloot Jari-Matti Latvala. Soomlane ei saanud päeva alguses kohe hoogu üles ning oli mures, et Solberg kipub eest libisema. Lisaks sellele tekitas muret ka nähtavust piirav udune esiklaas. Päeva edenedes aga tempo tõusis ning probleemid kadusid ja viimasel pikal kiiruskatsel aeglustas soomlane juba meelega, et saada viimaseks võistluspäevaks võimalikult hea stardipositsioon.
Kui teised piloodid kurtsid katsete korduvläbimistel, et teed on jube rööpas ning sõita on nendes rööbastes kehv, siis Latvala sõnas, et on testidel harjutanud palju just rööbastes sõitmist ning see on hetkel tema kasuks töötav tegur. Seda fakti kinnitas ka ajavõtusüsteem.

Võistluspäeva kõige rahulolevam piloot oli Citroen DS3 ohjav Sebastien Ogier. Noor prantslane kes on esiviisikust kõige „rohelisem“ Rootsi ralli piloot, suutis liidritele läheneda iga katsega ning tema lõpetab põneva esiviisiku mille esimest ning viiendat lahutab vaid 15,8 sekundit.
Ogier sõnas peale viimast kiiruskatset: “Ideaalne päev. Hea kiirus, hea auto ning annan endast kõik, et viimasel võistluspäeval võidelda võidu eest.“

Avapäeva üheksandana lõpetanud Sebastien Loeb alustas rünnakut kohe esimestest meetritest, kuid neli kiiruskatse võitu ei lubanud enamat kuuendast positsioonist. Kui eespool keegi sõiduviga ei tee ei tohiks prantslase positsioon paraneda. Nii kehval positsioonil peale hooaja avarallit, pole seitsmekordne maailmameister olnud veel ühelgi WRC hooajal.

Kohtadelt seitse ja kaheksa leiame võistluspaari Kimi Räikkonen vs P.G. Andersson.
Eks vormelimaailmameister oli võistluspäevaga üldjoontes rahul ning sõnas, et ainus suurem mure oli rehvipurunemine.
Kui avapäeval koges rootslaste WRC lootus P.G. Andersson ebaõnne, siis sama jätkus ka teisel võistluspäeval. Esimese ringi kiiruskatsetel näitas rootslane head tempot ning võitis Fordile päeva ainsa kiiruskatse, kuid peale hoolduspausi tabas juba kolmandat Fiesta WRC-d roolivõimu probleem ning ajakaotus oli vältimatu

Üheksandal positsioonil jätkab rallit S2000 Skoda Fabiaga suurepärast sõitu tegev Patrik Sandell.
Rootslane kurtis, et WRC meestega on suuremad ajavavahed kui olid avapäeval, kuid hoolimata sellest on hea enda tempot tippudega võrrelda. Päeva ärevaim moment tekkis 13.kiiruskatsel, kus väikese teelt väljasõidu tõttu tuli endast katsel mööda lasta Sebastien Loeb.

Viimaselt punktikohalt leiame avapäeval roolivõimu probleemide küüsis vaevelnud Matthew Wilsoni.



Kas Mikko Hirvonen suudab maanduda Rootsi ralli 2011. võitjana?
Foto: AFP/SCANPIX

Kolmandal võistluspäeval on kavas kuus kiiruskatset ning ralli võitja selgub peale Power Stage´i (SS 22 Gustavsfors 2) läbimist.
Nii põnevat viimast võistluspäeva ei mäletagi ning loodetavasti püsib pinge kuni viimaste meetriteni.

Rootsi ralli järjestus peale SS16:

1. Mikko Hirvonen Ford Fiesta RS WRC 02:34:56,1
2. Mads Østberg Ford Fiesta RS WRC 02:35:03,5 +00:07,4
3. Petter Solberg Citroën DS3 WRC 02:34:45,0 +00:08,9
4. Jari-Matti Latvala Ford Fiesta RS WRC 02:35:07,0 +00:10,9
5. Sebastien Ogier Citroën DS3 WRC 02:35:11,9 +00:15,8
6. Sebastien Loeb Citroën DS3 WRC 02:36:38,2 +01:42,1
7. Kimi Räikkonen Citroën DS3 WRC 02:40:01,6 +05:05,5
8. P.G. Andersson Ford Fiesta RS WRC 02:40:26,8 +05:30,7
9. Patrik Sandell Skoda Fabia S2000 02:42:40,9 +07:44,8
10. Matthew Wilson Ford Fiesta RS WRC 02:42:42,3 +07:46,2

Katsevõite 2.võistluspäeval:

4 (SS8,12,13,15) – Sebastien Loeb Citroen DS3 WRC
3 (SS9,11,16) – Petter Solberg Citroen DS3 WRC
1 (SS10 ) – P.G.-Andersson Ford Fiesta RS WRC
1 (SS14) – Sebastien Ogier Citroen DS3 WRC

Rootsi ralli kolmanda võistluspäeva kiiruskatsed SS17-SS22, 92,26km

Pühapäev 13.02

SS 17 Torntorp 1 19,21 km 08:51
SS 18 Gustavsfors 1 4,16 km 09:43
SS 19 Rämmen 1 22,76 km 10:37
SS 20 Torntorp 2 19,21 km 13:09
SS 21 Rämmen 2 22,76 km 14:31
SS 22 Gustavsfors 2 4,16 km 16:08 


Kirjutas:  Strike, rallifoorum.ee

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar