26. märts 2011

Rootsi ralli 2011 II päev

Rootsi ralli teine võistluspäev SS8-SS16, 127,50km

MM-hooaja avapäeval sõideti lumistel ja salakavalatel Rootsi teedel kokku, seitse kiiruskatset.
Ralli ise sai alguse neljapäeva õhtul sõidetud Hagfors sprintkatsega, mille võitis kohalike rõõmuks ning ühtlasi asus ka rallit juhtima P.G. Andersson.

Reede hommikul alanud ralli pikim võistluspäev tervitas sõitjaid lumesajuga. Viimasena ennem võistlejaid rajalt 0 autoga saabunud Rootsi ralli viiekordne võitja Björn Waldegård sõnas: „esimesena startijatel saab olema väga raske võistluspäev“ – ning vanameistri sõnad läksid 100% täppi.

Rallit domineerisid terve võistluspäeva skandinaavlased. Selle tõestuseks fakt, et parima mitte skandinaavlase leiame võistluspäeva lõpus alles kuuendalt positsioonilt.
Samuti kuulusid seitsmest sõidetud kiiruskatsest koguni kuue võidud skandinaavlastele. Selles arvestuses suutis mitte skandinaavlaste ning Citroeni au päästa nooruke Sebastien Ogier.

Kuigi Norra ei saanud sel aastal MM-ralli staatust saavad nad siiski öelda, et ka 2011.hooajal sõideti üks kiiruskatse nende maal. Nagu juba eelvaates sai mainitud, siis ralli neljas ja seitsmes kiiruskatse Løvhaugen ületas vahepeal Rootsi-Norra piiri.

Rootsi ralli avapäeva iseloomustavad vast kõige paremini liider Mads Østberg enda sõnad, peale SS5 katsevõitu: „Ma ausalt üritasin seekord suuri riske vältida ning sõita kindla peale. Ma ei tea miks teised nii aeglaselt sõidavad.“
2010.aasta Saaremaa ralli võitjad Mads Østberg – Jonas Andersson juhivad teenitult. Ford Stobarti meeskonna sõitja võitsid seitsmest kiiruskatsest kaks, jagasid esikohta ühel ning vältisid sõiduviga viimasel „black out“ katsel. Trollidemaa pojal oli võistluspäeva viimasel katsel tõsiselt tegemist, et teed näha, sest poole katse peale purunes lisatulede kinnitus ning suurel kiirusel näitasid need vaid taevasse nii, et ees laius vaid õhtupimedus.
Østberg sõnas peale viimast kiiruskatset, et ralli liidrikohast ei osanud ta isegi unistada ning, et ta annab endast kõik, et ka peale teist võistluspäeva liidrina jätkata. „Homme tuleb sõita taktikaga full attack“, lisas norralane.

Eelmise aastal just Rootsis hooaja ainsa võidu saanud Mikko Hirvonen lõpetas avapäeva teisel kohal. Päevasel hoolduspausil sõnas Hirvoneni kaardilugeja Jarmo Lehtinen: „teedele oleks vaja jääd, et saavutada pidamist, kuid selle asemel on teedel hoopis palju lund ja pidamist pole.“ Sellelause tõestuseks tegid nad kolmandal katsel peaaegu kaks spinni, kuid õnneks suutis piloot säilitada kontrolli ning teekonda jätkati kahjudeta.

Kolmandana lõpetas hooaja esimese võistluspäeva 2005. aasta Rootsi ralli võitja, Petter Solberg.
Sarnaselt Hirvoneniga suutis norralane vältida suuremaid sõiduvigu, kuid paar tilka siiski meepotti tilkus. Lõunasel hoolduspausil kulus meeskonna mehaanikutel minut lisaaega ning selle eest saadi 10.sekundiline karistus. Viimasel kiiruskatsel aga suutis Petter DS3 salongi ajada niivõrd kuumaks, et klaasile tekkinud udu piiras nähtavust.

Teise soomlaste kihina, norralaste võileiva vahel finišeeris avapäeva, 2008. aasta võitja Latvala. Jari-Matti kaotas palju aega tänu stardipositsioonile ning avaringil tehtud spinn ning masina kosmeetilised vigastused ei aidanud seda olukorda paremaks muuta. Korduvkatsetel oli aga Latvala tempo taas üleval ning selle tasuks päeva viimase kiiruskatse võit.

Stobart meeskonna SUPER avapäevaga võis rahul olla ka viiendana lõpetanud Henning Solberg. Petteri vend oli päevaga üldjuhul rahul, kuid vendadele kohaselt tabas neid sarnane saatus. Kuuenda kiiruskatse eest sai norralane 10. sekundilise ajatrahvi ning viimasel katsel oli ka vanemal vennal probleeme uduse esiklaasiga.
Lisaks rallile tegeles Henning lõunapausi ajal ka veidi inseneri tööga, mille tulemusena hakkas tema Ford Fiesta RS WRC palju paremini liikuma.
Salajast „pailapsiini“ retsepti keeldus aga mees avaldamast, öeldes WRC raadiole vastuseks : „ma ei saa seda kiiruse valemit öelda, sest Citroeni meeskond ju kuulab ka raadiot.“

Kuuendalt kohalt stardib teisele võistluspäevale eelmise aasta Rootsi ralli debütant Sebastien Ogier. Kui avaringil oli prantslane hädas teel püsimisega, siis peale hoolduspausi oli see mure murtud ning nagu eelpool mainitud oli just Ogier see, kes prantsuse autotootja au päästis ning DS3 esimese kiiruskatse võidu vormistas.

Kui ennem rallit arvati, et ralli kiireim rootslane saab olema P.G. Andersson, siis päeva lõpuks oli kodumaa kõige edukam poeg hoopis S2000 masinat rooliv Patrik Sandell. Sandell külastas hommikusel avakatsel sama valli, mis Andersson, kuid seekord rallijumal halastas.

Skoda S2000 pilotide duellis platseerus teisele ja absoluut arvestuse kaheksandale kohale Eyvind Brynildsen. Norralane kurtis peale viimast kiiruskatset, et masina mootor käitus imelikult ning tundub, et kolme silindriga lõpuni jõudnud Fabia ei pruugi teisel võistluspäeval enam parimas löögihoos olla.

Eelviimaselt punktikohalt leiame avapäeva lõpuks, seitsmekordse maailmameistri. Jah, Te lugesite õigesti. Härra Ralli - Sebastien Loeb isiklikult, lõpetas avapäeva alles üheksandal kohal. Prantslane ei ole kahe hooaja vahel minetanud sõiduoskuseid, vaid Loeb vahetas avapäevaks ametit ning tegeles enamjaolt sahamehe tööga. Lisaks purunes Loebil kuuendal kiiruskatsel rehv ning sellega tuli läbida ligi 15 km.
Kuigi stopper näitas avapäeval Loeb – Elena ekipaažile liiga suuri numbreid, siis kindlasti seab Loeb teise võistluspäeva eesmärgiks, võtta võimalikult palju kaasvõistlejate skalpe ning ennem viimast võistluspäeva omada head rünnakupositsiooni.

Kui Ford alustas TOP10, siis Ford ka lõpetab. Viimasel punktikohal peale külma ja lumise talveralli avapäeva on soojakraadide ja päikesega harjunud Khalid Al Qassimi.


Avapäeva järel juhivad Rootsi MM-rallit M-Sport Stobart Ford Rally Team sõitjad Mads Østberg – Jonas Andersson
Foto: AFP/SCANPIX

ICE1 meeskonna sõitja Kimi Räikkonen lõpetas elu teise Rootsi ralli avapäeva üheteistkümnendana.
Eelmisel hooajal Citroen Junior meeskonna masinat ohjanud piloot oli võistluspäeva ning uue Citroen DS3 mudeliga rahul ning sõnas, et väikene spinn ning rehvi purunemine olid ainsad mured, mis neid vaevasid.

Kui Loeb tegeles terve võistluspäeva „heategevusega“ ning puhastas teistele teed, siis „pahareti“ auhind läheb Ken Blockile.
Suure lombi tagant pärit trikimees sai küll Vargaseni katse Colin´s Cresti auhinna, hoolitsedes päeva pikima õhulennu ees - 39m ,kuid tema järel startinud sõitjad kurtsid vähemalt päeva alguses, et ameeriklane tegeleb looduse vaatamisega ning on teele toonud palju üleliigset lund. Suure lombi tagant pärit trikimees on peale avapäeva kaheksateistkümnes ning sõnas vaid, et see on uskumatu kuidas kogenud sõitjad usaldavad neid rehve ning nende pidavust sellistel kiirustel.

K.Block – A.Gelsomino SS2 Vargåsen 1 Colin´s Crest hüpe


Päeva kõige õnnetuma piloodi auhinna, lisaks kolmele kiiruskatse võidule teenis P.G. Andersson. Suurepäraselt alanud ralli, sai kehva jätku juba järgneval kiiruskatsel. Ühes paremkurvis haakis masin hange ning tulemuseks oli väljasõit, mis lõppes Fiesta külili keeramisega. Õnneks oli väljasõidu kohas piisavalt fänne, kes kohaliku iidoli kiiresti taas ratastele aitasid, kuid kohtunike käes olnud stopper luges iga seistud sekundi üles ning tulemuseks alles katse 14. aeg, mis kukutas P.G. absoluutarvestuse 12.kohale. Juba järgmisel katsel näitas P.G. ainsana tempot, mis oli täiesti võrdne ralli liider Mads Østbergiga. Rootslase ebaõnne karikas aga polnud veel täis. Ennem hoolduspausi toimunud katsel purunes Fiesta WRC rehv ning selle vahetuse peale kulunud aeg kukutas Anderssoni koguni 21.postisioonile.

P.G. Andersson – E.Axelsson SS2 Vargåsen 1

Ainsa Eesti ekipaažina startinud Martin Kangur – Kristo Kraag näitasid küll head kiirust, kuid reeglitele mitte lubatud rehvide kasutamine tõi endaga kaasa võistluselt eemaldamise.

Martin Kanguri kommentaar Postimehele oli järgnev:

„Mul olid autol all 16 tollised rehvid, kuid lubatud on 15 tollised ja seetõttu võetigi meid maha. Läks seekord siis sedapidi. Esimesel päeval hoiatati ka, kuid auto on nii spetsiifiline ning meil ei olnud vajalikke 15 tolliseid rehve kusagilt võtta, rääkis nelja kiiruskatse järel 23. kohta hoidnud Kangur.“
Teisel võistluspäeval on kavas klassikalised Rootsi katsed Sågen ja Fredriksber ning põneva avavaatusega alanud Rootsi MM-ralli saab kindlasti väärilise jätku.


Rootsi ralli järjestus peale SS7:

1. Mads Østberg Ford Fiesta RS WRC 01:17:21,2
2. Mikko Hirvonen Ford Fiesta RS WRC 01:17:36,0 +00:14,8
3. Petter Solberg Citroën DS3 WRC 01:18:08,6 +00:57,4
4. Jari-Matti Latvala Ford Fiesta RS WRC 01:18:31,2 +01:10,0
5. Henning Solberg Ford Fiesta RS WRC 01:18:31,5 +01:20,3
6. Sebastien Ogier Citroën DS3 WRC 01:18:42,8 +01:21,6
7. Patrik Sandell Skoda Fabia S2000 01:19:56,3 +02:35,1
8. Eyvind Brynildsen Skoda Fabia S2000 01:20:04,7+02:43,5
9. Sebastien Loeb Citroën DS3 WRC 01:20:09,6 +02:48,4
10. Khalid Al Qassimi Ford Fiesta RS WRC 01:21:33,6 +04:12,4

Katsevõite 1.võistluspäeval:

3 (SS2,4,5) – Mads Østberg Ford Fiesta RS WRC
3 (SS1,3,5 ) – P.G.-Andersson Ford Fiesta RS WRC
1 (SS6) – Sebastien Ogier Citroen DS3 WRC
1 (SS7) – Jari-Matti Latvala Ford Fiesta RS WRC


Rootsi ralli teise võistluspäeva kiiruskatsed SS8-SS16, 127,50km

Laupäev 12.02

SS 8 Lesjöfors 1 15,00 km 09:00
SS 9 Sågen 1 14,23 km 10:01
SS 10 Fredriksberg 1 18,15 km 11:06
SS 11 Värmullsåsen 1 15,42 km 12:08
SS 12 Lesjöfors 2 15,00 km 14:26
SS 13 Sågen 2 14,23 km 15:27
SS 14 Fredriksberg 2 18,15 km 16:32
SS 15 Värmullsåsen 2 15,42 km 17:34
SS 16 Karlstad SSS 2 1,90 km 21:00 


Kirjutas: Strike, rallifoorum.ee

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar