26. märts 2011

Mehhiko ralli 2011 II päev

Mehhiko ralli teine võistluspäev SS11-SS19, 158,65km

Hooaja esimese kruusaralli avapäev pakkus põnevat sekund-sekundis heitlust liidrikohale ning kõigi Eesti rallifännide rõõmuks tegi suurepärast sõitu Ott Tänak.
Sarnaselt eelmise hooajaga domineerisid avapäeva sündmusi alates testikatsest Citroeni piloodid, võites kõik kavas olnud kiiruskatsed.

Esimese võistluspäeva lõpetas liidrina Citroen Total WRT meeskonna piloot Sebastien Ogier. Prantslane võitis kümnest kiiruskatsest viis ning omab ennem teist võistluspäeva 2,3 sekundilist edu Sebastine Loebi ees. Kuigi algselt püsis peale avapäeva lõppu oht, et Ogier võib saada ajatrahvi vale legendi järgi hooldusalasse sõitmise eest, siis kohtunikud otsustasid selle eest karistust mitte määrata.
Neljakordne Mehhiko ralli võitja Sebastien Loeb kindlustas avapäeva järel kaksikvõidu Citroen Total WRT meeskonnale. Loeb võitis neli kiiruskatset ning läks ka peale viiendat katset 0,7 sekundilise eduga rallit juhtima, kuid juba järgmisel katsel tuli liidrikohta taas nooremale meeskonnakaaslase loovutada.
Hooaja avaralli võitnud Mikko Hirvonen ei suutnud avapäevakatsetel Citroeni pilootide tempos püsida ning lõpeta võistluspäeva parima Fordi piloodina. Kolmandana päeva lõpetanu soomlane kurtis, et teepuhastaja roll oli väga raske, sest teed olid oodatust palju libedamad ning samuti on Fiesta RS WRC mootorist osa jõudu kadunud.
Teise Ford Abu Dhabi World Rally Teami võistlusmasina tõi avapäeva finišisse neljandana Jari-Matti Latvala. Latvala püsis ralli alguses Citroenide tempos, kuid neljandal kiiruskatsel purunenud rehv kukutas soomlase üldjärjestuse kümnendale kohale ning seega said lootused rallivõidu eest heidelda suure tagasilöögi.
Viiendana lõpetas avapäeva pärast aastast pausi taas MM-radadel sõitev Evgeniy Novikov. Vene piloot tõestas Mehhiko avapäevaga, et kiirus ei ole kuhugi kadunud ning sõidunälg on teinud vaid head.
Parima norralasena lõpetas avapäeva Henning Solberg. M-Sport Stobart Ford Rally Teami piloot vältis suuremaid sõiduvigu ning ainsad mured olid seotud võistlusmasinaga.
FERM Power Tools World Rally Teami ainus piloot Dennis Kuipers sõnas peale avapäeva, et rallitingimused on rasked , kuid hoolimata sellest oli lendav hollandlane oma esitusega rahul.
Viimaselt kolmelt MM-punktikohalt leiame S-WRC sõitjad ning nende hulgas ka Ott Tänaku.
S-WRC klassi liidrina lõpetas Mehhiko ralli avapäeva Ford Fiesta S2000 piloot Nasser Al-Attiyah. Fordi piloot sõitis ka eelmisel hooajal Mehhikos hea tempoga, kuid toona lõppes Skoda Fabia S2000 sõitnud piloodi tee peale SS19.
Teisena S-WRC ja üheksandana üldarvestuses lõpetas avapäeva Ott Tänak. 2004.aasta Mehhiko ralli võitja Markko Märtini õpilane näitas ralli avapäeval, et hoolimata vähesest võistluskogemusest Ford Fiestaga ning debüüdist Mehhikos on tempo rohkem kui kiiduväärt. Kui peale kuuendat kiiruskatset kõlas Otti suust murenoot, et masina mootor on üle kuumenemas, siis ülesõidul sai see probleem tänu Tänaku oskustele kõrvaldatud ning sõit võis jätkuda. Tänak võitis kaks kiiruskatset ning kaotab ennem teist võistluspäeva klassiliidrile 27.sekundit.
Viimasel punktikohal ning S-WRC kolmandal kohal lõpetas avapäeva ka kõigile Eesti rallifännidele tuttav Martin Prokop. Prokop lõpetas eelmise aasta Mehhiko ralli teisena ning kindlasti sooviks ta seda kohta ühe võrra parandada.

S2000 masinaga MM-debüüti tegev Karl Kruuda lõpetas esimese võistluspäeva 20.kohaga. Noore eestlase poolt juhitud Skoda Fabial oli probleeme kütusepumbaga ning see ei lubanud püüda kõrgemaid kohti, kuid hoolimata sellest on ka Kruuda tegemas korraliku sõitu.


Kõige kõrgemale ja kaugemale lendas avapäeval Sebastien Ogier
Foto: AFP/SCANPIX

Avapäeva ebaõnnestujaid oli Petter Solberg, Mads Østberg, Matthew Wilson, Federico Villagra, Ken Block.
Solbergi poolt juhitud Citroen DS3-l tekkisid kuuendal kiiruskatsel probleemid gaasihoovastikuga ning tulemuseks kukkumine kolmandalt neljateistkümnendaks. Teisele päevale stardib norralane kolmeteistkümnendalt kohalt.
Rootsi ralli teisena lõpetanud Mads Østbergi võistlusmasinal purunes kolmandal kiiruskatsel rehv ning teisele võistluspäevale stardib norralane Prokopi jälitajana.
Matthew Wilsoni võistlusmasinal tekkisid probleemid seitsmendal kiiruskatsel ning tulemuseks kukkumine absoluudi neljandalt kohalt neljateistkümnendaks. Teisele võistluspäevale stardib britt kuueteistkümnendana.
Federico Villagra sõitis ralli teisel kiiruskatsel vastu kivi ning tulemuseks kolmerattaline Ford Fiesta WRC.
Esimesele publikukatsele ei saanud startida masina tehniliste probleemide tõttu, mis tekkisid ülesõidul, Ken Block. Ameeriklane jätkas võistlust super-rally süsteemis ning lõpetas avapäeva Matthew Wilsoni lähima jälitajana.

Katsevõite 1.võistluspäeval:

5 (SS2, 3, 6, 7, 10) – Sebastien Ogier Citroen DS3 WRC
4 (SS4, 5, 7, 9) – Sebastien Loeb Citroen DS3 WRC
1 (SS1) – Petter Solberg Citroen DS3 WRC

Mehhiko ralli järjestus peale SS10:

1. Sebastien Ogier Citroën DS3 WRC 01:27:22,3
2. Sebastien Loeb Citroën DS3 WRC 01:27:24,6 +00:02,3
3. Mikko Hirvonen Ford Fiesta RS WRC 01:28:44,5 +01:22,2
4. Jari-Matti Latvala Ford Fiesta RS WRC 01:30:15,9 +02:53,6
5. Evgeniy Novikov Ford Fiesta RS WRC 01:30:26,3 +03:04,0
6. Henning Solberg Ford Fiesta RS WRC 01:30:38,8 +03:16,5
7. Dennis Kuipers Ford Fiesta RS WRC 01:32:29,1 +05:06,8
8. Nasser Al-Attiyah Ford Fiesta S2000 01:32:37,5 +05:15,2
9. Ott Tänak Ford Fiesta S2000 01:33:04,5 +05:42,2
10. Martin Prokop Ford Fiesta S2000 01:33:30,1 +06:07,8

20. Karl Kruuda Skoda Fabia S2000 02:04:57,6 +37:35,3


Mehhiko ralli teise võistluspäeva kiiruskatsed SS11-SS19, 158,65km

Laupäev 05.03

SS11 Ibarrilla 1 29,90km 16:54
SS12 Duarte 1 23,27km 18:17
SS13 Derramadero 1 23,28km 19:08
SS14 León Street Stage 1,33km 20:11
SS15 Ibarrilla 2 29,90km 21:57
SS16 Duarte 2 23,27km 23:20
SS17 Derramadero 2 23,28km 00:11
SS18 Super Special 3 2,21km 03:43
SS19 Super Special 4 2,21km 03:48 


Kirjutas: Strike, rallifoorum.ee

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar