19. jaan 2012

Rallye Monte-Carlo II päev

 
Rallye Monte-Carlo teine võistluspäev SS5-SS10, kokku 131,76km

MM-hooaja 2012. esimene võistluspäev kujunes tõeliseks vaatemänguks, mis pakkus kaasaelajatele nii sekund-sekundis heitluseid, kui ka omajagu draamat.
Rallipäeva märksõnaks oli rehvid, rehvid ja veelkord rehvid. Monte teedel eesootavad ootamatused sundisid meeskondasid mõtlema parimaid rehvilahendusi, millega konkurente edestada ning vajalike võidusekundeid koguda. Lõpptulemusteks olid kohati vägagi harjumatud kooslused, kus ühel pool masinat olid šlikk- ja teisel pool naastrehvid, erinevad segud diagonaalis jne…
80.juubeliralli avapäeval sõideti küll kõigest neli kiiruskatset, kuid hoolimata sellest oli tegemist pikima võistluspäevaga.
Kohe avakatsel said piloodid oskuseid proovida 36,87 kilomeetri pikkusel katsel, mis peale hoolduspausi läbiti ka teistkordselt ning teise ning neljanda kiiruskatse distantsiks oli 30,48 km.
Esimesena rajale startinud viiekordne Monte-Carlo võitja Sébastien Loeb alustas väärikalt ning tulemuseks esimese kiiruskatse võit, kuid seda vaid sekundilise eduga kunagise meeskonnakaaslase Dani Sordo ees, kes näitas, et eelmise hooaja asfaldirallidel näidatud sõidukiirus on alles ka sellel hooajal. Avakatse kolmanda ja neljanda positsiooni jagasid samuti endised meeskonnakaaslased Mikko Hirvonen ja Jari-Matti Latvala.
M-Sport Ford World Rally Team’i värvides kihutav Ott Tänak näitas esimesel katsel absoluudi kolmeteistkümnendat aega, kaotades katse võitnud Loebile 01.10,1 ning kurtis katse lõpus, et katse oli keeruline ning kohati ka väga libe.
Avakatsel rehvivalikuga täkkesse pannud Citroen´ile andis Ford väärilise vastuse juba järgneval katsel.
Fordi esipiloot Jari-Matti Latvala läks esimese ringi katsetele rehvide kombinatsiooniga, kus kõige pehmemad šlikid olid paremal ees ja taga vasakul, ning vasakul ees ja taga paremal omakorda naastud.
Kui esimesel katsel see valik ei õigustanud, sest katse oli enamjaolt kuiv, siis järgneval katsel näitas Monte oma tõelist palet ning teed kattis lumi ja jää.
Soomlane kaotas küll prantslasele avakatse 22,2 sekundiga, kuid edestas järgneval Citroen´i pilooti 52,7 sekundiga ning tõusis ralli üldliidriks.
Esimesel kiiruskatsel tagasihoidlikus tempos alustanud Petter Solberg leidis sarnaselt meeskonnakaaslase Latvalaga parema sõidurütmi ning kerkis kiiruskatse teise ajaga võistluse kolmandaks.
Ott Tänak ja Kuldar Sikk said teiselt katselt kirja absoluudi kuueteistkümnenda aja kaotades meeskonnakaaslasele Jevgeny Novikovile üle minuti. Noor venelane näitas avakatsel absoluudi seitsmendat ning teisel viiendat tulemust ning hoidis kokkuvõttes igati kiiduväärt seitsmendat positsiooni.
Katse suurima üllatuse eest hoolitses eelmise hooaja Citroen´i meeskonna tehasepiloot Sebastien Ogier, kes esindab sel hooajal Volkswagen Motorsport värve. Prantslane näitas Skoda Fabia S2000 võistlusmasinal kiiruskatse kolmandat aega jättes seljataha kõik peale Fordi tehasemeeskonna pilootide.
Ennem korduvkatseid said kõik meeskonnad hoolduspausil masina seadistusi korrigeerida ning teha ka korrektuure rehvivalikus.
Sebastien Loeb alustas Jari-Matti Latvala püüdmist katsevõiduga ning sõnas katse lõpus, et seekord peaks järgmiseks kiiruskatseks õiged rehvid olema, et Fordidega samas tempos püsida.
Prantslane võitis küll katse, kuid seda vaid minimaalse eduga Fordi duo Latvala, Solberg ees, keda ta edestas vastavalt 0,4 ja 1,5 sekundiga.
Ott Tänak läbis esimese korduvkatse ligi 50.sekundit kiiremini kui esimesel korral ning oli selle ajaga kiiruskatse kümnes, kaotades katse võitnud prantslasele 40,3 sekundiga.
Kolmandal katsel oli probleeme Citroen´i teisel piloodil Mikko Hirvonenil kelle DS3 WRC masinal purunes kerges kokkupõrkes seinaga tagumine piduriketas. Soomlane sõnas katse lõpus, et alguses arvas ta, et tempo languse põhjuseks on rehvipurunemine, kuid siis mõistis ta, et probleem on hoopis pidurites.
Pooleminutilise eduga neljandale kiiruskatsele startinud Jari-Matti Latvala keskendus võistluspäeva viimasel katsel liialt teepinnase hindamisele ning ei kuulanud hetkeks kaardilugeja Miikka Anttila hoiatus eesootavaks paremkurviks, mis lõpus kitsamaks läks ning sellisest veast piisas Monte teedel, et hästi alanud ralli kehva lõpu sai. Sõiduvea tulemusel libises Ford Fiesta WRC üle kivimüüri ning rullus üle katuse. Kuigi masin oli võistluskõlbulik ja meeskonnaga kõik ok, siis teele tagasisaamine oli võimatu ning hooaja esimene katkestamine oli tõsiasi.
Uute reeglitekohaselt otsustab sel hooajal iga ralli korraldaja kas rallil kasutatakse super-rally reeglit või mitte. Monte-Carlo ralli korraldajad otsustasid seda reeglit mitte kasutada ning see tähendab seda, et soomlase ralli on selleks korraks lõppenud.
Meeskonnajuht Malcolm Wilson sõnas, et oli väga rahul Jari-Matti sõidutempoga, kuid kahjuks rikkus see sõiduviga ilusa tulemuse ning soomlasel jääb tulevaste aastate tarvis kogumata väärtuslikud Monte kilomeetrid.
Ülekaalukalt viimase kiiruskatse võitnud Sebastien Loeb lõpetas võistluspäeva liidrina ning stardib teisele võistluspäevale Mini piloodi Dani Sordo ees ühe minuti ja neljasekundilise eduga.
Hispaanlase võistluspäeva ärevaim hetk oli teisel kiiruskatsel, kus jäisel ja lumisel katsel toimunud sõiduvea järel vaatasid Mini WRC kõik rattad erisuunda, kuid õnneks jõuti katse lõppu ning viga sai hoolduses parandatud.
Üheteist aasta järel taas Fordi rooli keerav norralane Petter Solberg oli võistluspäevaga väga rahul ning sõnas, et tal on väga kahju, et Jari-Matti katkestas, kuid annab endast maksimumi, et meeskonnale vajalikud MM-punktid koju tuua.
Super võistluspäeva teinud Sebastien Ogier Skoda Fabial on ühtlasi ka parim S2000 piloot.
Ott Tänaku meeskonnakaaslane Jevgeny Novikov näitas avapäeval kiiret sõitu ning tulemuseks absoluudi viies positsioon.
Kolmandal kiiruskatsel alguse saanud piduriprobleemid segasid Mikko Hironeni tempot ka viimasel kiiruskatsel ning selle tõttu pidi soomlane loovutama ühe positsiooni.
Seitsmendana lõpetas võistluspäeva vanameister Francois Delecour, kes näitas viimasel kiiruskatsel absoluudi teist aega.
Mini meeskonna teist võistlusmasinat ohjav Pierre Campana lõpetas võistluspäeva kaheksandana. Prantslase parimaks katsetulemuseks jäi avakatse kuues positsioon.
Monte-Carlo avapäeva lõpetasid eelviimasel punktikohal Ott Tänak – Kuldar Sikk. Terve võistluspäeva tõusvas tempos liikunud Tänaku parimaks kiiruskatse tulemuseks oli viimase katse seitsmes resultaat.

Ott Tänak sõnas peale esimest võistluspäeva Ruudulipp.ee portaalile: "Esimese päevaga ühel pool, autoga muresid ei olnud. 2. katsel oli rehvivalik iseenesest õige (nael ees ja šlikk taga) aga nende kasutus võib olla mitte kõige õigem ja samuti 4. katse valik ei olnud kõige kiirem aga oli ohutu (naela šliki diagonaal).

Viimasel MM-punktikohal lõpetas avapäeva rootslane P-G Andersson, kes on ühtlasi ka S-WRC klassiliider.

Sarnaselt Jari-Matti Latvalale on selle aastane Monte-Carlo lõppenud ka belglasele Thierry Neuville. Citroen Junior meeskonna piloot tegi viimasel kiiruskatsel sõiduvea mille tulemusena tuli Citroen DS3 WRC parem esiratas alt ning jätkamine oli välistatud.


Ott Tänak – Kuldar Sikk lõpetasid MM-hooaja esimese võistluspäeva üheksandal positsioonil
Foto: A.Guygrand / rallye-sport.fr

Katsevõite 1.võistluspäeval:

3 (SS1,3,4 ) – Sebastien Loeb Citroen DS3 WRC
1 (SS2) – Jari-Matti Latvala Ford Fiesta RS WRC

Rallye Monte-Carlo järjestus peale SS4:

1. Sébastien Loeb Citroën DS3 WRC 01:30:30,1
2.Dani Sordo Mini John Cooper Works WRC +01:04,2
3.Petter Solberg Ford Fiesta RS WRC +01:05,2
4.Sébastien Ogier Skoda Fabia S2000 +02:21,1
5.Jevgeni Novikov Ford Fiesta RS WRC +02:26,5
6.Mikko Hirvonen Citroën DS3 WRC +02:30,0
7.Francois Delecour Ford Fiesta RS WRC +02:49,9
8.Pierre Campana Mini John Cooper WRC +04:09,7
9.Ott Tänak Ford Fiesta RS WRC +04:14,0
10.P-G Andersson Proton Satria Neo S2000 +04:33,8

Monte-Carlo 1.võistluspäeva parimad hetked

Jari-Matti Latvala - Jarmo Lehtinen Ford Fiesta WRC - Rallye Monte-Carlo SS4



Rallye Monte Carlo teise võistluspäeva kiiruskatsed SS5-SS10, kokku 131,76km

Neljapäev 19.01

SS5 Labatie d'Andaure - Lalouvesc 1 19,00km 10:33
SS6 St. Bonnet - St. Julien-Molhesabate - St. Bonnet 1 25,22km 11:14
SS7 Lamastre - Gilhoc - Alboussiere 1 21,66km 12:37
SS8 Labatie d'Andaure - Lalouvesc 2 19,00km 15:50
SS9 St. Bonnet - St. Julien-Molhesabate - St. Bonnet 2 25,22km 16:31
SS10 Lamastre - Gilhoc - Alboussiere 2 21,66km 17:54

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar