20. aug 2011

ADAC Rallye Deutschland II päev

 
ADAC Rallye Deutschland teine võistluspäev SS7-14, 150,14km

Hooaja esimese asfaldiralli avapäev kujunes oodatult Citroeni pilootide siseheitluseks. Fordi meeskonna parimaks hetkeks jäi Jari-Matti Latvala poolt võidetud avakatse.
Saksamaa teedel peetava MM-ralli esimese võistluspäeva kiiruskatsed lõpetas parima üldajaga ralli kaheksakordne võitja Sebastien Loeb. Prantslane võitis kavas olnud kiiruskatsetest pooled.
Ainsana suutis Loebi tempole vastata prantslase meeskonnakaaslane Sebastien Ogier. Citroen Total WRT meeskonna piloot võitis kaks kiiruskatset ning stardib teisele võistluspäevale 7,4 sekundilises kaotuseisus.
Peale ralli avakatset tundus, et Fordi piloodid on teinud hea kodutöö ning valmis lahinguks alistada Citroen ning seda tõestas ka Latvala katsevõit, kuid juba järgmisel katsel selgus, et ilmselgelt vale rehvivaliku tõttu ei suudeta Citroenide tempos siiski püsida.
Fordi esipiloot Mikko Hirvonen kaotab peale avapäeva Loebile ligi poolteist minutit. Lisaks valele rehvivalikule kogunes soomlase arvele kaotussekundeid ka neljandal kiiruskatsel, kus sõiduvea tõttu purunes Ford Fiesta WRC vedrustus.
Neljandalt ja viiendalt positsioonilt leiame Mini piloodid Dani Sordo ja Kris Meeke. Mini sõitjad vältisid suuremaid sõiduvigu ning kogusid katse katselt aina rohkem enesekindlust ning kiirust.
Sarnaselt Fordi pilootidele sai ka Petter Solberigile saatuslikuks ralli teine kiiruskatse, kus ootamatult taevaluugid avanesid. Norralane eksis sellel kiiruskatsel ning tulemuseks rajalt väljasõit ning ligi minutiline ajakadu katse võitjale.
Vendade duellis kaotajaks jäänud Hennin Solbergil oli avapäeval probleeme Ford Fiesta WRC piduritega ning selle süü võttis Henning enda peale viidates kehvale sõidustiilile ehk siis põhjuseks liigne vasaku jalaga pidurdamine.
Kaheksanda ja üheksanda positsiooni duellis suutis avapäeva paremas tempos lõpetada soomlane Kimi Räikkonen, kuid FERM Tools meeskonna piloot Dennis Kuipers on kõigest 6,2 sekundi kaugusel.
Viimasel punktikohal lõpetas Saksamaa MM-ralli avapäeva Mini piloot Armindo Araujo.

Saksamaa ralli avapäev pakkus tõelise põnevusheitluse ka S-WRC klassis. Kõikide Eesti rallifännide lootused olid kõrged ning piloodid fänne alt ei vedanud. Esimese võistluspäeva tulemus oli sedavõrd võimas, et Eesti ekipaažide duo Ott Tänak – Kuldar Sikk, Karl Kruuda – Matrin Järveoja omavad peale avapäeva koguni kaksikjuhtimist.
Võistluspäeva viimasele kiiruskatsele startis ekipaaž Tänak – Sikk 11,9 sekundilise kaotusega S-WRC klassi liidrile Juho Hännisele. Soomlane eksis aga viimasel kiiruskatsel rängalt ning tulemuseks katkestamine.
„Hommikul oli oluline teha õige rehvivalik. Esimesel pehmema rehviga kõige parem polnud, teisel, kui sadas, oli see väga hea. Kolmandal oli taas pehme rehviga keeruline ja kaotasime aega. Päeva teine pool oli OK, homse taktika osas veel ei oska öelda, teeme otsused selles osas hiljem,“ sõnas Ott Tänak Ruudulipp.ee –le antud intervjuus

Südikat sõitu näidanud Karl Kruuda ja Martin Järjeojal oli küll probleeme kuumeneva käigukasti ning paari spinniga, kuid üldjuhul sujus kõik plaanipäraselt.

WRC Academy sarja üldliidrid Egon Kaur – Erik Lepikson lõpetasid ralli avapäeva klassi neljanda positsiooniga.
"Laias plaanis saab esimese päevaga rahule jääda, kiirus kasvas ja suuri apse polnud. Hommikul pidime rehvi vahetama, kuid suuri probleeme polnud," sõnas Egon Ruudulipule antud intervjuus.

Miko-Ove Niinemäe – Mait Laidvee platseeruvad peale avapäeva WRC Academy kaheteistkümnendal positsioonil.

Avapäeva kõige mustem päev oli Fordi piloodil Jari-Matti Latvalal. Soomlane võitis küll ralli avakatse, kuid peale seda läks kõik allamäge ning lisaks valele rehvivalikule streikis ka Latvala Ford Fiesta WRC mootor, mis oli vaid kolme silindriline. Õnneks sai see probleem lahenduse päeva viimases hooldusalas ning teisele võistluspäevale saab Fordi piloot startida töötava jõuallikaga.


Sebastien Loeb – Daniel Elena näitasid avapäeval miks just nemad on Saksamaa MM-ralli kaheksakordsed võitjad
Foto: www.wrc.com / McKlein

Katsevõite 1.võistluspäeval:

3 (SS3,4,6 ) – Sebastien Loeb Citroen DS3 WRC
2 (SS2,4) – Sebastien Ogier Citroen DS3 WRC
1 (SS1) – Jari-Matti Latvala Ford Fiesta RS WRC


ADAC Rallye Deutschland järjestus peale SS6:

1.Sebastien Loeb Citroën DS3 WRC 01:18:21,4
2.Sébastien Ogier Citroën DS3 WRC 01:18:28,8 +00:07,4
3. Mikko Hirvonen Ford Fiesta RS WRC 01:19:39,8 +01:18,4
4.Dani Sordo Mini WRC 01:20:01,7 +01:40,3
5.Kris Meeke Mini WRC 01:20:19,0 +01:57,6
6. Petter Solberg Citroën DS3 WRC 01:20:21,2 +01:59,8
7.Henning Solberg Ford Fiesta RS WRC 01:21:43,5 +03:22,1
8. Kimi Räikkonen Citroën DS3 WRC 01:21:46,9 +03:25,5
9.Dennis Kuipers Ford Fiesta RS WRC 01:21:53,1 +03:31,7
10.Armindo Araujo Mini WRC 01:22:43,9 +05:07,7

13.Ott Tänak Ford Fiesta S2000 01:23:29,1 +05:46,9 (S-WRC 1.koht)
17. Karl Kruuda Skoda Fabia S2000 01:25:02,9 +06:41,5 (S-WRC 2.koht)
34. Egon Kaur Ford Fiesta R2 01:31:05,8 +12:44,4 (WRC Academy 4.koht)
49. Miko-Ove Niinemäe Ford Fiesta R2 01:34:29,9 +16:08,5 (WRC Academy 12.koht)

ADAC Rallye Deutschland teise võistluspäeva kiiruskatsed SS7-SS14 , kokku km 150,14 km

Laupäev 20.08

SS7 Hermeskeil/Gusenburg 1 11,37km 09:18
SS8 Bosenberg 1 14,29km 10:31
SS9 Birkenfelder Land 1 15,23km 11:29
SS10 Arena Panzerplatte 34,18km 12:07
SS11 Hermeskeil/Gusenburg 1 11,37km 16:18
SS12 Bosenberg 1 14,29km 17:31
SS13 Birkenfelder Land 1 15,23km 18:29
SS14 Arena Panzerplatte 34,18km 19:07 


Kirjutas: Strike, rallifoorum.ee

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar