9. nov 2012

Rally RACC Catalunya 2012 - Costa Daurada I päev

Pilt  
48. Rally RACC Catalunya - Costa Daurada 08.-11.11.2012

2009. aasta Norra MM-rallist alates olen Rallifoorumis kirjutanud MM-rallide eelvaateid ja päevakokkuvõtteid. Minu jaoks on see olnud suurepärane aeg ja võimalus jagada oma mõtteid kõigi Rallifoorumi lugejatega. Hispaania ralli eelvaade ja päevakokkuvõtted jäävad minu poolt viimasteks kirjutisteks Rallifoorumile ning alates uuest hooajast võib minu MM-rallidega seotud kirjutisi lugeda autosport.ee/meedia veebilehelt.
Tänan omalt poolt kõiki Rallifoorumi lugejaid, kellega olen saanud nende nelja aasta jooksul jagada oma mõtteid ja ideid ning tänu kellele olen saanud palju kiita ja vahel ka õiglaselt laita.

Soovin kõigile edu edaspidiseks ja põnevat ning sündmusterohket MM-hooaja 2012 viimast nädalavahetust.

Strike

Hispaania MM-ralli 2012

Hispaania ralliga lõpeb tänavune autoralli MM-hooaeg ning samuti lõpeb 2004. aastal alanud Sébastien Loebile ja Daniel Elenale üheksa järjestikust MM-tiitlit ja 75 MM-rallivõitu toonud ajajärk.
1991. aastast MM-kalendris olnud Hispaania ralli on esmakordselt hooaja viimaseks võistluseks – viimati sõideti hooaja lõpuralli mujal kui Walesi teedel 2005. aastal, mil hooaja lõpetas Austraalia ralli.
Ralli avatseremoonia peetakse Barcelonas, kuid võistluskeskus asub Vahemere rannikul Salou linnas PortAventura teemapargis.
Juba kolmandat hooaega järjest sõidetakse Hispaania teedel segaralli, kus esimene päev sõidetakse kruusal ja kaks ülejäänut asfaldil.
Hooaja 2012 viimase ralli katsete kilometraažiks on 405,46 km.
Ralli pikim kiiruskatse sõidetakse teisel võistluspäeval – piloote ootab 45,97 kilomeetri pikkune El Priorat kiiruskatse, mida läbitakse kahel korral. 2012. hooaja viimane Power Stage on võistluse eelviimane Santa Marina 2 kiiruskatse, millel pikkust 26,51 km.
Hispaania teedel jagatakse MM-punkte WRC, S-WRC, P-WRC ja WRC Akadeemia arvestuses.
Kokku stardib 74 ekipaaži, kellest 17 on startimas WRC-masinatel ja nendest omakorda 4 ekipaaži stardivad WRC-masinal esmakordselt.
Kui WRC-sõitjatest peaks sel nädalavahetusel võitma keegi, kelle võistlusmasinal on Michelini rehvid, siis saaks sellest prantsuse rehvitootja 250. MM-võit.
Kui Michelin on tähistamas 250-ndat MM-võitu, siis rehvitootja DMACK jaoks on Hispaania ralli ajalooline selles osas, et esimest korda sõidetakse MM-rallil DMACK asfaldirehvidega.

Michelini võidud ja võitjad

Kuigi Citroen Total WRT meeskond on kindlustanud endale nii tootjate kui ka sõitjate tiitli ning hooaja kaheteistkümnest rallist on võidetud üheksa ja viiel neist saavutatud kaksikvõit, soovitakse hooaeg siiski võidukalt lõpetada.
Meeskonna esisõitjate Sébastien Loebi ja Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) jaoks on tegemist viimase hooajaga, kus osaletud MM-hooaja kõikidel rallidel ning heideldud MM-tiitli eest.
Kuigi prantslane on selle hooaja MM-tiitli kindlustanud ning võib riskivabalt sõita, siis fakt, et alates hooajast 2005 on Citroeni sõitja olnud Hispaania teedel võitmatu, teeb temast ka selleaastase Hispaania ralli soosiku.
“Sarnaselt Sardiinia eel öeldule soovime võita ka siin. Ma ei tulnud siia heitlema neljanda ja viienda koha eest ning kindlasti mitte ka Mikko, kuid muidugi mõtlevad nii ka kõik need, kes üldarvestuses meie seljataga on. Hoolimata sellest, et tiitlid on jagatud, saab siiski olema põnev ralli,“ ennustab Sébastien Loeb.
“Sellel nädalavahetusel lõpeb üks peatükk. Ma olen küll 2013. hooaja avastardis Monte-Carlos, kuid see pole enam päris see, mis ta viimased aastad olnud on. Ma ei kahetse ega ole õnnetu oma otsuse üle autorallist taanduda, sest mu võidusõitja karjäär ju jätkub. Valmistume koos Citroeniga uuteks väljakutseteks ja ma ootan seda põnevusega, kuid enne seda püüame sel nädalavahetusel Hispaania ralli võita,“ sõnas prantslane lõpetuseks.
Sardiinia MM-ralli võiduga karjääri 15. MM-võidu teeninud ja Citroeni värvides esimese esikoha saanud Mikko Hirvonen ja Jarmo Lehtinen on sel aastal taas stabiilset sõitu näidanud ning juba neljandat korda karjääri jooksul lõpetatakse hooaeg MM-arvestuse teise positsiooniga.
Soomlased on sel hooajal näidanud head kiirust ka asfaldil, olles Saksamaa ja Prantsusmaa rallidel poodiumil ning kindlasti ei lepita vähemaga ka Hispaania teedel.
“Mu eesmärk on taas sammuke Sébastien´ile lähemale jõuda. Kui mul õnnestub temaga kasvõi natukenegi heidelda esikoha eest, siis tähendab see seda, et oleme arengus sammu edasi teinud. Prantsusmaa rallil liikusime õiges suunas ja oleme peale seda palju tööd teinud, et see trend jätkuks. See nädal olen ühe päeva ringrajamasinaga sõitnud, et harjutada pidurdusmaid ja sõidujooni lihvida,“ sõnas soomlane Citroen Total WRT pressiteenistuse vahendusel.

Viimase stardi teevad Hispaania teedel Fordi tehasesõitjad, sest aastal 1997 alanud Fordi ja M-Sporti koostöö on lõpusirgele jõudnud.
Fordi värvides seitse MM-rallit võitnud Jari-Matti Latvala ja Miikka Anttila jaoks on see samuti viimaseks ralliks, kuid seda Fordi meeskonda esindades, sest alates uuest hooajast on soomlased Volkswagen Motorsport´i sõitjad.
Selle hooaja asfaldirallidel on soomlased aina paremat sõidutempot näidanud ning Hispaania teedel avaneb Fordil viimane võimalus asfaldirallit võita, millest meeskond on juba ligi kümme aastat unistatud. Viimati suutsid Fordil asfaldiralli võita 2004. aastal Markko Märtin ja Michael Park ning seda koguni kahel järjestikusel rallil (Prantsusmaa ja Hispaania).
„Mu unistus on võita asfaldil ja just Hispaania ralli on selleks parim võimalus. Kui mul õnnestub peale avapäeval sõidetud kruusakatseid heal positsioonil olla, siis see võib anda mulle hea võimaluse asfaldikatseteks, kus ma pean selleks, et võita, näitama elu parimat sõitu,“ sõnas soomlane Fordi pressiteenistuse vahendusel.
Petter Solbergi ja Chris Pattersoni (Ford Fiesta WRC) hooaeg on kulgenud tõusude ja mõõnadega. Kindlasti loodavad mõlemad mehed unustada kahe viimase MM-ralli seigad ning sajaprotsendiliselt hooaja viimasele rallile keskenduda.
“Ralli eel tehtud töö annab mulle enesekindlust ja mul on vaid üks siht – võit! See on mu jaoks olulisem, kui püüda üldarvestuse kolmandat kohta. Kui saavutan hooaja kokkuvõttes kolmanda koha, siis on see mulle boonus, kuid ralli võit tähendaks mulle rohkem kui üldarvestuse pronksmedal. Enne hooaja viimast rallit on mõlemad tiitlid jagatud ning see tähendab seda, et stardis on palju sõitjad, kellel pole midagi kaotada. See on suurepärane ralli ja teed on kiired ning sujuvad ,“ sõnas norralane enne hooaja viimast rallit.

M-Sport Ford World Rally Team´i sõitjad tegid Itaalia MM-rallil suurepärase etteaste tuues meeskonnale kaks poodiumikohta. Hooaja viimaseks ralliks on aga meeskonnas toimunud väikesed vangerdused ning sel hooajal kahel korral poodiumile jõudnud Evgeny Novikov on tänu lepingule rehvitootjaga DMACK meeskonda vahetanud ning nii esindavad Novikov ja tema kaardilugeja Ilka Minor-Petrasko Hispaania teedel Autotek Motorsport meeskonda.
Teise autona stardivad Autotek Motorsport värvides Hispaania rallil Martin Prokop ja Michal Ernst.
MM-hooaja eelviimasel rallil karjääri esimese WRC-klassi poodiumikoha välja sõitnud Ott Tänak ja Kuldar Sikk on hooaja viimase võistluse eel enesekindlad ning loodavad hooaja positiivse tulemusega lõpetada.
“Tunnen ennast enne Hispaania rallit hästi. Meil pole küll olnud ideaalne hooaja esimene pool, kuid ralli-rallilt on asjad paremuse poole liikunud ning loodetavasti see jätkub,“ sõnas Ott M-Spordi vahendusel.
“Eelmisel aastal pidime me sõitma Super Rallit, seega osad katsed saavad meie jaoks olema täiesti uued. Asfaltteed on siin väga nauditavad sõita – teed on voolavad ja kiired. Kruusakatsed on seevastu kitsad ja on nii kiireid kui ka aeglasi lõike. Segaralli saab kõigile katsumuseks olema ning oluline on leida masinale seadistus, mis sobiks mõlemale pinnasele. Kindlasti saab olema väljakutseks ka mõlema teekatte jaoks õige sõidurütmi leidmine, kuid see on osa väljakutsest ning ma ootan seda huviga,“ võttis Tänak kokku Hispaanias ees ootava.
Nagu eelpool mainitud, on M-Sport Ford WRT meeskonnas Hispaania ralliks uued sõitjad ning MM-ralli ja WRC-debüüdi teevad Trinidadi ja Tobago ning Jamaika ühisekipaaž John Powell – Michael Fennell jr.
“See on mu esimene MM-ralli ja ma olen päris ärevil. Me proovime mitte mõelda sellele, mida oodata, vaid loodame selle asemel koguda väärt kogemusi ning jõuda ühes tükis finišisse.
Sel nädalal on M-Sport´is palju juttu olnud filmist Cool Runnings, kus Jamaika bobikelgumeeskond osales Olümpiamängudel. Keegi ei arvanud, et sellises kohas nähakse jamaikalasi ning sama on vist ka minuga – keegi ei osanud mõeldagi, et MM-rallil osaleb WRC-masinal piloot, kes on pärit Trinidad ja Tobagost,“ võttis debütant naljatledes ees ootava kokku.

Sel hooajal erameeskonna värvides ralli võiduni jõudnud Mads Østberg ja Jonas Andersson (Ford Fiesta WRC) hoiavad enne Hispaania rallit eel MM-sarja kolmandat positsiooni edestades mõlemat Fordi tehasemeeskonna sõitjat. Mads lubas ralli eel antud intervjuus, et annab endast maksimumi, et säilitada ralli lõpuks MM-sarja kolmas positsioon ning lisaks sellele olla parim norralane MM-sarjas.

Citroen Junior meeskonna värvides teevad hooaja viimase stardi Thierry Neuville ja Nicolas Gilsoul (Citroen DS3 WRC), kes on hooaja jooksul lisaks Citroeni noorte meeskonnale esindanud ka Qatari meeskonna värve ning kes on debüüthooaja kohta näidanud suurepärast sõitu.
“Teoorias mulle meeldib idee, et ühel ja samal rallil saab sõita kahel eri pinnasel, kuid ühtlasi ma tean, et võin olla natukene aeglasem just kruusal. Loodetavasti suudame näidata kvalifikatsioonikatsel head aega ning valida sobiliku stardikoha, et avapäeval võimalikult vähe aega kaotada. Kuna ralli on üle 400 km pikk, siis ehk oleks seekord mõistlik olla pigem veidi aeglasem, kui teha vigu ja kaotada väärtusliku aega. Minu jaoks on oluline saavutada võimalikult hea tulemus, sest see võib saada määravaks minu järgmise hooaja plaanide osas,“ võttis andekas belglane hooaja viimase ralli ootused kokku.
Kuigi Nasser Al-Attiyah ja tema kaardilugeja Giovanni Bernacchini võitsid möödunud nädalavahetusel sõidetud IRC-sarja Küprose ralli, siis WRC-sarjas Dakari võitja enam sel hooajal Qatar WRT meeskonna eest ei stardi. Kuna ka Thierry Neuville esindab hooaja viimasel rallil Citroen Junior WRC meeskonda, siis on Qatari meeskonna eest väljas Hans Weijs ja tema kaardilugeja Bjorn Degand. Varasemalt J-WRC sarjas osalenud ja sel hooajal Lõuna-Aafrika meistrivõistlustel osalevale meeskonnale on see WRC-debüüdiks.
“Ma olen Hispaania rallil neljal korral osalenud ning eriti hästi on mul meeles aasta 2009, kui ma võitsin esimest korda J-WRC etapi. Ootan huviga rallit, sest sõita hetke parima WRC-masinaga on lihtsalt fantastiline. Keeruline on eesmärke seada, kuid loodame veatult lõpuni jõuda,“ sõnas hollandlane.

Pärast Carlos Sainzi suurest rallist loobumist on Hispaania publiku lemmikuks olnud Dani Sordo. Hispaanlane on stardis ka sel hooajal ning koos kaardilugeja Carlos Del Barrioga loodetakse MM-hooajale 2012 ning Mini WRC-projektile väärikas punkt panna.
Üldse on Hispaania teedel starti tulemas viis Mini WRC-võistlusmasinat. WRC Team Mini Portugali värvides stardivad kaks ekipaaži - Chris Atkinson ja Glenn MacNeall ning Paulo Nobre ja Edu Paula. Prodrive WRC Teami teise masina toovad starti põhjamaalased Jarkko Nikara ja Jarkko Kalliolepo, kellele see on ühtlasi WRC-debüüt.
Viienda Mini WRC toovad rajale Qatari erameeskonna Seashore Qatar Rally Team sõitjad Abdulaziz Al-Kuwari ja Killian Duffy. Iirlane on varasemalt MM-rallidel kaarti lugenud sellistele sõitjatele nagu Aaron MacHale ja Ahmed Al-Mansoori.

Kui WRC (Sébastien Loeb ja Daniel Elena) ja WRC Akadeemia (Elfyn Evans – Phil Pugh) arvestuse tiitlid on jagatud, siis P-WRC ja S-WRC klasside meistritiitlid on veel jagamata ning kõige põnevam heitlus on ees ootamas just viimati nimetud klassis. Sarja kahte liidrit Craig Breeni ja PG Anderssoni lahutab enne hooaja viimast rallit teineteisest vaid kaks punkti ning oma võimalus tiitlivõiduks on ka Yazeed Al-Rajhi´l. Nii Breenil kui ka Anderssonil on mõlemal ette näidata juunioride MM-tiitel, kuid suurema klassi tiitel on mõlemal veel puudu.
Volkswagen Motorsport toob sarnaselt kõikidele hooaja 2012 rallidele rajale kaks Škoda Fabia S2000 võistlusmasinat. Itaalia teedel katsevõidu ja absoluudi viienda resultaadiga lõpetanud Sébastien Ogier ja Julien Ingrassia jaoks on see viimaseks ralliks S2000 masinal, sest juba uuest aastast istuvad mehed tuliuude Volkswagen Polo WRC-masinasse. Andreas Mikkelsen ja Ola Floene tähistasid möödunud nädalavahetusel teist järjestikust IRC-tiitlit ning sellega lõppes ka noore norralase ja kogenud kaardilugeja koostöö. Juba Hispaania rallil istub Mikkelseni kõrval varem Juho Hänninenile kaarti lugenud Mikko Markkula.
Hooaja viienda MM-stardi teevad Karl Kruuda ja Martin Järveoja, kes stardivad Ford Fiesta S2000 võistlusmasinal. Kindlasti soovitakse ka Hispaania teedel näidata sama kiiret sõitu kui Itaalias, kus kahjuks enne viimast võistluspäeva sõit tehnilistel põhjustel pooleli tuli jätta.

Pilt
Hispaania rallipublik on valmis, et kaasa elada nii omadele kui ka teistele maailma parimatele rallisõitjatele
Foto:FIA

Viimased Hispaania MM-ralli võitjad:

2011 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën DS3 WRC
2010 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2009 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2008 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2007 Sébastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC

Pilt Eestlased Hispaania MM-rallil:

Aasta Sõitjad Auto Tulemus

2000 Markko Märtin – Michael Park Toyota Corolla WRC 10
2001 Markko Märtin – Michael Park Subaru Impreza WRC K
2002 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 8
2003 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 3
2003 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 24
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 1
2004 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 K
2007 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 18
2007 Jaan Mölder jr. - Frédéric Micolette Suzuki Swift S1600 26
2008 Urmo Aava – Kuldar Sikk Citroen C4 WRC K
2008 Jaan Mölder jr. - Frédéric Micolette Suzuki Swift S1600 24
2010 Martin Kangur – Martin Järveoja Honda Civic Type-R R3 28
2011 Ott Tänak – Kuldar Sikk Ford Fiesta S2000 27 (S-WRC 6. koht)
2011 Karl Kruuda – Martin Järveoja Škoda Fabia S2000 28 (S-WRC 7. koht)

Ajaloonurk – 36. Rallye Catalunya-Costa Brava / Rallye de Espana – Hispaania MM-ralli 2000

Aastal 2000 sõidetud Hispaania MM-ralli oli hooaja viies etapp. Kataloonia ralli sõideti tavapärasest kolm nädalat varem ja seoses sellega oli ka ilm jahedam, mis säästis pidureid ja rehve.
Lisaks varasemale toimumisajale oli muudetud ka ajakava, mis tähendas, et ralli sõideti reedest pühapäevani ning peaaegu kõik katsed läbiti kahel korral.
Avapäeval sõideti kuus kiiruskatset ning päeva lõpetasid liidritena Richard Burns ja Robert Reid (Subaru Impreza WRC). Esimesena startinud Burns kasutas täielikult ära stardipositsiooni ja ilma eelised ning neljanda katse lõpuks juhtis ta juba 23,9 sekundiga, kuid siis hakkasid katsed kuivama ja tagantpoolt tulijad kaotatud aega tasa tegema. Teisena lõpetasid avapäeva Colin McRae ja Nicky Grist, kes kaotasid liidritele 8 sekundiga. Hispaanlaste lemmikud Carlos Sainz ja Luis Moya hoidsid 24,2-sekundilise kaotusega liidrile kolmandat positsiooni, kuid nad võinuks ka kõrgemal kohal olla, kui poleks olnud probleeme Fordi kojameestega. Tommi Mäkineni Mitsubishil olid diferentsiaaliprobleemid, Didier Aurioli Seat Cordoba WRC-l oli mure käiguvahetusega ja Juha Kankkuneni Subarul generaatoriga.
Markko Märtin ja Michael Park lõpetasid avapäeva kuuendana, edestades üheksat tehasemeeskonna sõitjat. Päeva lõpus küsis Markko Michaelilt, kas ta teab midagi nende võistlusmasina (Toyota Corolla WRC) elektroonikast – Märtin soovis, et Park teeks masinaga midagi, et see enam ei käivituks ning nad saaksid koju minna. Küsimuse peale, et miks ta seda soovib, vastas Markko: „ See on esimene kord, kui me sõidame märjal asfaldil ja vaata, kui kiiresti me seda teeme.“
„Ma tean, et ma ei suuda selle tempoga sammu pidada ning kui me jätkame samamoodi, hakkab kõik allamäge minema. Ma tahan kohe katkestada,“ naljatles eestlane. Õnneks kahel järgneval päeval oli rada kuiv ning mehed lõpetasid ralli igati kiiduväärse kümnenda kohaga.
Teisel võistluspäeval sõideti viis kiiruskatset ning kahel korral läbiti ralli pikim ja kuulsaim Gratallopsi kiiruskatse. Katse, mis oli varasematel aastatel just oma pikkuse pärast palju rehve söönud, ei kulutanud neid seekord nii palju, sest ilm oli tavapärasest jahedam. Ralli liidri Richard Burnsi võistlusmasinal tekkisid avakatsel probleemid ülekandega ning päeva lõpuks olid liidriteks kerkinud Fordi duo McRae – Grist, kuid nende edu Subaru sõitjate ees oli vaid 4,3 sekundit.

Pilt
Colin McRae ja Richard Burns pidasid 2000. Hispaania rallil maha ühe vägevaima duelli mida rallimaailmas kunagi nähtud
Foto: Richard Burns Foundation

Viimast võistluspäeva alustas kiiremini Colin McRae, võites Richard Burnsi ees avakatse koguni 7 sekundiga, kuid hoolduses sidurivahetuse tõttu kulunud lisaaja eest oli šotlane 10 karistussekundit saanud ning seega oli kahe sõita vahe nüüd kõigest 1,3 sekundit.
Ralli eelviimasel katsel kasutas McRae oma kasuks ära rehvide parema pidamise ning suurendas edu 4,8 sekundi võrra. Kuna viimasel kiiruskatsel näitasid piloodid võrdset katseaega, siis kuulus McRaele Burnsi ees napp, kuid kindel 5,9-sekundiline rallivõit.
Kolmandana lõpetasid koduralli Carlos Sainz ja Luis Moya, kes kaotasid lõpuks võitjatele 11,7 sekundiga.
Rallil said katsevõidud kirja koguni viie eri tootja masinad ja nende hulgas ka Škoda, kelle piloot Armin Schwarz tõi Tšehhi autotootjale ajaloolise esimese katsevõidu.
Kataloonias oli esmakordselt stardis ka uuenduskuuri läbi teinud Peugeot 206 WRC, kuid oodatud edu ei saavutatud ning ralli ainus positiivne hetk oli Marcus Grönholmi poolt võidetud viimane kiiruskatse.
Kodurajal sõitnud Seatidel oli palju tehnilisi probleeme ning parimana lõpetas neist Didier Aurioli juhitud võistlusmasin, olles alles kolmeteistkümnes.
Igast tehasemeeskonnast katkestas vähemalt üks sõitja – Juha Kankkunen (Subaru ) katkestas generaatori ja juhitavuse probleemide tõttu,Toni Gardemeister (Seat) ja Luis Climent (Škoda) katkestasid sõiduvigade tõttu ja Alister McRae Hyundail olid mootoriprobleemid.

Kokku sõideti 2000. aasta Hispaania MM-rallil 15 kiiruskatset kogupikkusega 383,09 km.
91-st startijast lõpetas 54.
Võitjad: Colin McRae – Nicky Grist / Ford Focus WRC
Võitja keskmine kiirus: 92,98 km/h
Katsevõidud: Colin McRae 5, Richard Burns 3, Carlos Sainz 3, Tommi Mäkinen 2, Marcus Grönholm 1, Armin Schwarz 1

MM-arvestus peale 12/13 (sõitjad):

1. Pilt Sébastien Loeb 244 (18)
2. Pilt Mikko Hirvonen 198 (13)
3. Pilt Mads Østberg 137 (2)
4. Pilt Jari-Matti Latvala 133 (10)
5. Pilt Petter Solberg 124 (15)
6. Pilt Evgeniy Novikov 87 (1)
7. Pilt Thierry Neuville 53 (3)
8. Pilt Ott Tänak 52 (4)
9. Pilt Martin Prokop 46
10. Pilt Sébastien Ogier 41
11. PiltDani Sordo 31 (3)
12. Pilt Nasser Al-Attiyah 28 (1)
13. Pilt Chris Atkinson 22
14. Pilt Andreas Mikkelsen 13 (1)
15. Pilt Armindo Araujo 11
16. Pilt Francois Delecour 8
17. Pilt Dennis Kuipers 8
18. Pilt Henning Solberg 6
19. Pilt Pierre Campana 6
20. Pilt Jari Ketomaa 6
21. Pilt Matti Rantanen 6
22. Pilt Patrik Sandell 4
23. Pilt Yazeed Al-Rajhi 4
24. Pilt Ken Block 4
25. Pilt Matthew Wilson 4
26. Pilt Eyvind Brynildsen 1
27. Pilt Ricardo Trivino 1
28. Pilt Peter van Merksteijn jr 1
29. Pilt Abdulaziz Al-Kuwari 1
30. Pilt Manfred Stohl 1
31. Pilt Mathieu Arzeno 1
32. Pilt Sebastien Chardonnet 1
33. Pilt Luca Pedersoli 1

*(Power stage punktid)

MM-arvestus peale 12/13 (meeskonnad):

1. Pilt Citroen Total World Rally Team 413
2. Pilt Ford World Rally Team 281
3. Pilt M-Sport Ford World Rally Team 170
4. Pilt Citroen Junior World Rally Team 72
5. Pilt Adapta World Rally Team 71
6. Pilt Qatar World Rally Team 71
7.Pilt Mini WRC Team 26
8.Pilt Brazil World Rally Team 20

Katsevõidud peale 12/13

1. Pilt Sébastien Loeb 67 (4)
2. Pilt Jari-Matti Latvala 54 (1)
3. Pilt Petter Solberg 44 (3)
4. Pilt Mikko Hirvonen 29 (2)
5. Pilt Dani Sordo 11 (1)
6. Pilt Thierry Neuville 11
7. Pilt Mads Østberg 9
8. Pilt Ott Tänak 6 (1)
9. Pilt Evgeniy Novikov 3
10. Pilt Nasser Al-Attiyah 1
11. Pilt Chris Atkinson 1
12. Pilt Sébastien Ogier 1

*(Power stage katsevõidud)

Rallivõidud peale 12/13

Pilt Sébastien Loeb 8Pilt; Pilt; Pilt; Pilt; Pilt ; Pilt; Pilt; Pilt
Pilt Jari-Matti Latvala 2Pilt; Pilt
Pilt Mads Østberg 1Pilt
Pilt Mikko Hirvonen 1Pilt

Pilt Hispaania ralli kvalifikatsioonikatse järjestus:

1. Sébastien Loeb Pilt Citroën DS3 WRC
2.Jevgeni Novikov Pilt Ford Fiesta RS WRC
3.Mikko Hirvonen Pilt Citroën DS3 WRC
4.Jari-Matti Latvala Pilt Ford Fiesta RS WRC
5.Petter Solberg Pilt Ford Fiesta RS WRC
6.Thierry Neuville Pilt Citroën DS3 WRC
7.Dani Sordo Pilt Mini John Cooper Works WRC
8.Ott Tänak Pilt Ford Fiesta RS WRC
9. Mads Østberg Pilt Ford Fiesta RS WRC
10.Martin Prokop Pilt Ford Fiesta RS WRC

Pilt

Pilt Hispaania ralli esimese võistluspäeva kiiruskatsed SS1-SS6, kokku 150,22 km

Reede, 09.11.2012

SS1 Gandesa 7,0 km 08:45
SS2 Pesells 1 26,59 km 09:10
SS3 Terra Alta 1 44,02 km 10:19
SS4 Pesells 2 26,59 km 14:35
SS5 Terra Alta 2 44,02 km 15:44
SS6 Salou 2,0 km 18:00

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar