7. mai 2011

Rally d'Italia Sardegna 2011 II päev

Rally d'Italia Sardegna teine võistluspäev SS9-SS14, kokku 143,06km

Hooaja viienda MM-ralli avapäeva võitis MM-liider Sebastien Loeb. Prantslane võitis avapäeval kavas olnud kaheksast kiiruskatsest neli ning omab ennem teist võistluspäeva Petter Solbergi ees 33,2 sekundilist edu.
2004.aasta Sardiinia ralli võitja Petter Solberg alustas rallit katsevõiduga, kuid juba järgmisel katsel tekkis Citroen DS3 WRC-l tehniline probleem (turbolõdvik tuli lahti) ning norralane langes üldjärjestuses koguni kümnendaks. Petter on aga teada tuntud võitleja ning juba kolmanda kiiruskatse jagatud katsevõit (Loeb, Ogier, Solberg sõitis välja identse katseaja) ning hea sõidutempo järgnevatel, tõstsid norralase taas esikoha konkurentsi.
2009.hooajal Sardiinia rallil teise koha saanud Mikko Hirvonen võitles terve võistluspäeva jooksul Sebastien Loebiga esikoha eest, kuid seitsmendal kiiruskatsel purunenud rehv kukutas soomlase üldarvestuses neljandaks, kuid viimase kiiruskatsega kerkis Hirvonen koha võrra ning alustab teist võistluspäeva 53,1 sekundilise kaotusega Sebastien Loebile.
Neljandana lõpetas avapäeva viimase kahe MM-ralli võitja Sebastien Ogier. Ogier vältis küll võistluspäeva jooksul suuremaid probleeme, kuid kurtis võistluspäeva lõpus, et ei leidnud korraliku sõidutempot. Viimasel kiiruskatsel sõidutempot aeglustanud ning sellega endale teiseks võistluspäevaks neljanda stardipositsiooni teeninud prantslasel aga tundub olevat plaan, kuidas üritada võtta ka sellest rallist maksimum.
Parima Stobart Ford meeskonna resultaadi eest avapäeval hoolitses Mads Østberg. Viimaselt kahelt MM-rallilt 0 puntki teeninud norralane vältis seekord sõiduvigu ning tehnilisi probleeme ja tulemuseks võistluspäeva viies resultaat.
Sardiinia ralli esimese võistluspäeva kõige positiivsema tulemuse eest hoolitses, Dani Sordo.
Endine Citroeni tehasemeeskonna piloot on sellel hooajal keeramas Mini WRC rooli ning tegi seda Mini WRC debüütralli avapäeval igati kiiduväärselt. Hispaanlane sõnas võistluspäeva lõpus, et üritas hooaja esimestel kiiruskatsetel sõita kindlapeale ning lisab tempot järgmistel võistluspäevadel.
Kõikide eestlaste pilgud olid Sardiinia avapäeval aga suunatud Eesti pilootide ja kaardilugejate tegemistele ning fännid ei pidanud pettuma.
Kohati lausa uskumatuna tundunud võistlustempot näitas ekipaaž Tänak – Sikk, kes lõpetasid avapäeva S-WRC klassi liidritena ning absoluudi seitsmenda positsiooniga. Tänak võitis kavas olnud kaheksast kiiruskatsest koguni kuus ning jättis esimese võistluspäeva lõpuks enda seljataha lisaks S-WRC pilootidele ka nii mõnegi WRC piloodi.
Kaheksandana lõpetas avapäeva Stobart meeskonna Matthew Wilson. Britt kurtis terve võistluspäeva jooksul piduripedaali probleemi üle.
Üheksanda ja kümnendana lõpetasid võistluspäeva S-WRC piloodid Martin Prokop ja Juho Hänninen.
Teisel võistluspäeval Tänakut püüdma asuv Fordi piloot Prokop kaotab Tänakule 25,7 ja Skoda piloot Hännine 43,8 sekundit.

Lisaks Tänakule olid Sardiinia ralli avapäeval veel võistlustules kolm Eesti ekipaaži.
Egon Kaur – Erik Lepikson tegid avapäeval korralikku sõitu WRC Academy klassis.
Ralli algus oli võistlussarja liidritele raske ning SS2 sõiduviga kukutas nad koguni viieteistkümnendale positsioonile, kui alates neljandast kiiruskatsest näidati kaasvõistlejate ees sellist kiirust millele keegi ei suutnud vastata. Kaur – Lepikson võitsid kaheksast kavas olnud kiiruskatsest viis ning lõpetasid võistluspäeva neljandal positsioonil.
Karl Kruuda – Martin Järveoja kurtsid peale avakatset, et võistlusrada on väga libe ning tingimused keerulised. Kolmandal katsel sõitis Kruuda vastu suur kivi ning selle tagajärjel sai kahjustada Skoda Fabia S2000 võistlusmasina mootor ning tulemuseks katkestamine, ralli neljandal kiiruskatsel.
See kas superrallyga jätkatakse või mitte selgub peale põhjaliku mootori kontrolli.
Rajaäärde jäid ka Miko-Ove Niinemäe – Timo Kasesalu, kes näitasid küll avakatsel head tulemust, kuid sõitsid teisel kiiruskatsel rajalt välja ning katkestasid. WRC Academy sarja sõitjad peaks teisel võistluspäeval superrally süsteemis jätkama.

WRC pilootidest jäi avapäeval rajaäärde Jari-Matti Latvala, kelle avakatse legendivea tõttu toimunud väljasõidu tagajärjel purunenud vedrustus lõpetas soomlase tee juba teisel kiiruskatsel.
Mini debüüt rallil näitas lisaks Sordole head kiirust ka teine piloot Kris Meeke, kes aga sõitis kolmandal kiiruskatsel Mini WRC masinalt ratta alt ning absoluutarvestuse neljandast positsioonist tuli loobuda.
Kuni seitsmenda kiiruskatse alguseni püsis heas võistlustempos Jevgeni Novikov, kuid eelviimase kiiruskatsel toimunud väljasõit lõpetas Novikovi võistluspäeva.


Sardiinia rallil suurepärast kiirust näitavad Ott Tänak – Kuldar Sikk lõpetasid avapäeva S-WRC liidritena
Foto: Timo Anis

Katsevõite 1.võistluspäeval:

4 (SS3,4,6,7) – Sebastien Loeb Citroen DS3 WRC
3 (SS2,5,8 ) – Mikko Hirvonen Ford Fiesta RS WRC
2 (SS1,3) – Petter Solberg Citroen DS3 WRC
1 (SS3) – Sebastien Ogier Citroen DS3 WRC


Sardiinia ralli järjestus peale SS8:

1.Sebastien Loeb Citroën DS3 WRC 01:27:47,0
2. Petter Solberg Citroën DS3 WRC 01:28:20,2 +00:33,2
3. Mikko Hirvonen Ford Fiesta RS WRC 01:28:40,1 +00:53,1
4.Sébastien Ogier Citroën DS3 WRC 01:28:42,5 +00:55,5
5.Mads Østberg Ford Fiesta RS WRC 01:28:51,7 +01:04,7
6.Dani Sordo Mini WRC 01:29:20,2 +01:33,2
7. Ott Tänak Ford Fiesta S2000 01:30:23,0 +02:36,0 (S-WRC 1.koht)
8.Matthew Wilson Ford Fiesta RS WRC 01:30:41,5 +02:54,5
9. Martin Prokop Ford Fiesta S2000 01:30:48,7 +03:01,7 (S-WRC 2.koht)
10. Juho Hänninen Skoda Fabia S2000 01:31:06,8 +03:19,8 (S-WRC 3.koht)

27. Egon Kaur Ford Fiesta R2 01:44:22,5 +16:35,5 (WRC Academy 4.koht)
35. Karl Kruuda Skoda Fabia S2000 01:53:16,0 +25:29,0 (S-WRC 7.koht)
61. Miko-Ove Niinemäe Ford Fiesta R2 02:14:46,5 +46:59,5 (WRC Academy 18.koht)


Sardiinia ralli teise võistluspäeva kiiruskatsed SS9-SS14, kokku 143,06km

Laupäev 07.05

SS9 Coiluna 1 29,35km 10:29
SS10 Monte Lerno 1 27,97km 11:36
SS11 Su Filigosu 1 14,21km 12:15
SS12 Coiluna 2 29,35km 15:39
SS13 Monte Lerno 2 27,97km 16:46
SS14 Su Filigosu 2 14,21km 17:25 



Kirjutas: Strike, rallifoorum.ee

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar