MM-hooaja kolmanda ralli avapäev pakkus tõeliselt nauditavad sekund-sekundis heitlust.
Kui Mehhiko teedel valitsesid Citroenid täielikult, siis Portugali kruusal on Fordide poolt vaadates seis tunduvalt parem ning vahepealsetest testidest on olnud kasu.
Avapäeval sõideti kokku seitse kiiruskatset, millest kahel läks esikoht jagamisele. Citroeni piloodid võitsid viis ja Fordi piloodid neli kiirukatset.
Portugali ralli esimese võistluspäeva lõpetas liidrina Jari-Matti Latvala. Soomlane võitis kavas olnud seitsmest kiiruskatsest kolm ning juhib ennem teist võistluspäeva meeskonnakaaslase Mikko Hirvoneni ees 11,5 sekundiga. Olgu veel öeldud, et võistluspäeva neljanda kiiruskatse läbimine oli Latvala jaoks emotsionaalne, sest just sellele katsel tegi 2009. aastal soomlane oma karjääri kõige raskema avarii. Katse lõpus tõdes Latvala, et ta sai alles täna aru, et tookord oli selle kurvi jaoks liiiiiiiga palju hoogu.
Avapäeva kaksikvõidu kindlustas Fordidele Mikko Hirvonen. Soomlane võitis küll ralli avakatse, kuid ülejäänud võistluspäevast tegeles teepuhastamisega, kuid kaotas seejuures aega minimaalselt.
Kohe Fordide kannul lõpetas esimese võistluspäeva Citroenide duo Loeb , Ogier. Prantsuse meeskonna piloodid võitsid päeva seitsmest kiiruskatsest neli (Loeb 1, Ogier 3) ning tegid viimasel katsel taktikat, mis tähendab teiseks võistluspäevaks paremat stardipositsiooni.
Viienda ja kuuenda koha duelli lõpetasid peale avapäeva Stobart Ford piloodid Henning Solberg, Matthew Wilson.
Seitsmendana lõpetas Portugali ralli avapäeva kohalik staar Armindo Araujo, kelle juhtida Mini Cooper S2000 võistlusmasin. Portugalase suurepärane võistlustempo on tõestus sellest, et MM-sarja come-backi tegev Mini on võtnud asja tõsiselt käsile ning jääb vaid oodata mida suudab Mini WRC versioon.
Viimase kolme punktikoha eest heitlevad kaks Fordi ning üks Citroen ehk siis trio Villagra, Räikkonen ja Al Qassimi.
Eestlastest on Portugalis head sõitu tegemas Karl Kruuda, kes hoiab peale avapäeva absoluudi üheksateistkümnendat ning S2000 masinaklassi arvestuse teist kohta. WRC akadeemia sõitja Egon Kauril oli päeva esimeses pooles probleeme side ning siduriga, kuid päeva teises pooles probleemid lahenesid ning hoog kasvas. Tulemuseks igati kiiduväärt WRC akadeemia sarja teine koht. Miko-Ove Niinemäe lõpetas avapäeva WRC akadeemia 12. kohal.
Avapäeva kõige suuremad ebaõnnestujad olid skandinaavlased.
Kohe avakatsel sõitis parempoolse ratta alt Mads Østberg ning kas nüüd selle kokkupõrke tagajärjel või mõnel muul põhjusel, kuid norralase võistlusmasina ülekanne lagunes juba järgmisel kiiruskatsel ning katkestamine oli paratamatus.
Teine ebaõnnestuja oli Petter Solberg. Kui antaks välja auhind võistluspäeva jooksul kõige enam rehve lõhkunud sõitjale, siis oleks norralane selle võitnud 100%. Petteri ralli algas suurepäraselt ning peale teist kiiruskatset oli norralane absoluudi teine, kuid siis hakkas juhtuma. Kolmandal kiiruskatsel purunes parem esimene rehv, viiendal parem tagumine ning, et sellest veel vähe poleks, siis viimasel kiiruskatsel purunesid koguni kaks rehvi, mis tähendas seda, et erameeskonna Citroeni piloot oli sunnitud võistluspäeva katkestama.
Skandinaavlaste ridasid täiendas veel P-WRC sõitja Patrick Flodin, kes keeras oma auto katusele võistluspäeva kolmandal kiiruskatsel.
Kas teisel võistluspäeval õigustab end Citroenide valitud taktika?
Foto: AFP/SCANPIX
Katsevõite 1.võistluspäeval:
3 (SS5,6,7) – Jari-Matti Latvala
3(SS3,4,5) – Sebastien Ogier
1(SS3) – Sebastien Loeb
1 (SS2) – Petter Solberg
1 (SS1) – Mikko Hirvonen
1. Jari-Matti Latvala
2. Mikko Hirvonen
3. Sebastien Loeb
4. Sebastien Ogier
5. Henning Solberg
6. Matthew Wilson
7. Armindo Araujo
8. Federico Villagra
9. Kimi Räikkonen
10. Khalid Al Qassimi
19. Karl Kruuda
31. Egon Kaur
53. Miko-Ove Niinemäe
Laupäev 26.03
SS8 Almodovar 1 26,23km 12:17
SS9 Vascão 1 25,26km 13:10
SS10 Loulé 1 22,56km 14:00
SS11 Almodovar 2 26,23km 17:02
SS12 Vascão 2 25,26km 17:55
SS13 Loulé 2 22,56km 18:45
Kirjutas: Strike, rallifoorum.ee
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar