Ajaloonurk
Mehhiko MM-ralli ajaloo seni kõige põnevam heitlus toimus möödunud hooajal.
2010. aasta esimese kruusaralli eel oli Fordi meeskond rõõmsas meeleolus – avarallilt Rootsis olid kirjas võit ja kolmas koht ning miski ei ennustanud ebaõnne ka Mehhikos.
Rallieelne testikatse aga näitas, et Citroenid liiguvad võimsas tempos ning tulemuseks olid esimesed viis katseaega.
Avapäeval kaotasid eesstartijad aega tänu väga kehvadele tingimustele, kuid tagantpoolt alustanuid enam libe kruus ei seganud. Kõige paremini kasutas selle olukorra ära kaheksandana startinud Petter Solberg. Norralane võitis üheksast avapäeval sõidetud kiiruskatsest viis ning ööpausile minnes oli edu lähima jälitaja Ogieri ees 15 sekundit.
Esimesel võistluspäeval vaevlesid probleemide küüsis „staarpiloodid“ Ken Block ja Kimi Räikkonen.
Kui esimest WRC-starti tegeval Ken Blockil oli probleeme masina vedrustusega, siis soomlase Kimi Räikkoneni võistlusmasinal tõrkus ralli alguses kütusepump, kuid peale teelt väljasõitu 7. kiiruskatsel lõppes meeskonna Mehhiko ralli sootuks – avarii tagajärjel oli auto turvapuur sedavõrd deformeerunud, et FIA ametnikud ei lubanud neid enam starti.
Teisel päeval alustas rünnakut Sebastien Loeb, kes vähendas juba avakatsel liider Solbergiga vahet koguni 16,7 sekundi võrra ning juba järgmisel katsel oligi rallil uus liider.
Mehhiko ralli kolmekordne võitja domineeris teisel võistluspäeval ülivõimsalt ning võitis kavas olnud üheksast kiiruskatsest koguni kaheksa. Loeb alustas päeva kolmandal positsioonil ja kaotas liider Solbergile 27,4 sekundit, kuid õhtuks oli ta liidriks tõusnud ning vahe „lähima“ jälitaja Solbergi ees oli kasvanud koguni 55,5 sekundi pikkuseks.
Viimase päeva eel oli õhus vaid kaks küsimust – kes tuleb teiseks ning mis on juhtunud Fordidega?
Enne viimast võistluspäeva oli Petter Solbergi ja Sebastien Ogieri vahe 2,7 sekundit. Prantslane ründas kohe esimesel katsel ning võitis selle 4,1-sekundilise eduga, mis tähendas seda, et üldtabelis möödus ta norralasest 1,4 sekundiga. Järgmine katse jäi – uskumatu küll – tänu teetöödele sootuks ära.
Viimasele publikukatsele startis võistluspaar Solberg – Ogier 0,6-sekundilise vahega prantslase kasuks. Pingelisest heitlusest väljus võitjana Solberg, kelle edu oli konkurendi ees 1,7 sekundit ning see omakorda tähendas seda, et erameeskonna piloot tõusis viimase katsega poodiumi teisele astmele.
Mehhiko ralli poodiumi vallutasid kolme erineva Citroeni meeskonna piloodid.
Sebastien Loebile oli see neljas järjestikune Mehhiko ralli võit.
Kui Citroeni leeris oli rõõmupidu, siis Fordi meeskonnaliikmete näod olid üsna tõsised.
Mikko Hirvonen lõpetas ralli neljandal kohal ning sedagi tänu meeskonnakaaslase Jari-Matti Latvala teenele ralli eelviimasel katsel, kus Latvala aeglustas, et Hirvonen endast mööda lasta.
Kui välja jätta paar rehviprobleemi, siis muus osas Fordidel muresid polnud, kuid kuhugi oli kadunud Focus WRC-de tempo ning parim Ford kaotas Citroenidele lõpuks ligi kaks minutit ning – et tulemus veelgi masendavam oleks – ei saanud Fordid Mehhiko teedelt ühtegi katsevõitu.
Viimati juhtus midagi sellist hooajal 2006.
Fordi ainus võit pärineb aastast 2004, kui Mehhiko MM-ralli debüüdil triumfeerisid Markko Märtin – Michael Park. Ühtlasi oli see ka viimane hooaeg, mil Ford kasutas kuuekäigulist käigukasti.
Just viiekäigulise käigukasti allajäämist Citroenide kuuekäigulisele pidasid Fordi insenerid kõige reaalsemaks Mehhiko ralli suure ajakaotuse põhjuseks.
Kokku sõideti 2010. aasta Mehhiko rallil 21 kiiruskatset kogupikkusega 347,55 km.
30-st startijast lõpetas 25.
Võitjad: Sebastien Loeb – Daniel Elena / Citroen C4 WRC
Võitja keskmine kiirus: 93,64 km/h
Katsevõidud: Sebastien Loeb 8, Petter Solberg 7, Sebastien Ogier 6
Mehhiko ralli 2010 TOP3:
1. Sebastien Loeb – Daniel Elena
2. Petter Solberg – Phil Mills
3. Sebastien Ogier – Julien Ingrassia
Mehhiko ralli rekordilised võitjad:
Sebastien Loeb (2006-2008, 2010),Markko Märtin (2004), Petter Solberg (2005)
Aasta Sõitjad Auto Tulemus
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 1
2005 Markko Märtin – Michael Park Peugeot 307 WRC 3
2008 Jaan Mölder jr. – Frederic Micolette Suzuki Swift S1600 10
Tagasivaade eelmisele etapile -
2011. hooaja avaralli pakkus võimsa etenduse uue ajastu WRC-masinate näol ning pinget jätkus viimaste meetriteni.
Usun, et iga rallifänn on unistanud, et enne viimast võistluspäeva võiks esikoha eest heidelda rohkem kui kaks sõitjat ning Rootsi ralliga täitus see unistus kuhjaga. Ennem viimast võistluspäeva võitlesid esikoha nimel koguni viis pilooti ja nad kõik mahtusid vaid 15,8 sekundi sisse.
Sarnaselt eelmisele hooajale võitis avavõistluse Mikko Hirvonen, kuid seda pingelises heitluses Mads Østbergiga.
Kui kõik muu oli tavapärane, siis elevust tekitas see, et 2011. hooaja esimese Power stage katse stardis vahetasid kohad Petter Solberg ja kaardilugeja Chris Patterson.
Sellise muudatuse põhjuseks oli asjaolu, et Rootsi politsei oli Solbergilt juhiload ära võtnud ning otsus jõustus 48 tundi pärast rikkumise toimepanemist. Solbergi meeskonna esindajad tegid kõik, et veenda neid Petteri soovis sõita vaid see viimane kiiruskatse, kuid Rootsi politsei jäi oma otsusele kindlaks. Selle tagajärjel ei jäänud muud üle, kui Pattersonil piloodina ning Petteril kaardilugejana WRC-debüüt teha ning meeskonnale vajalikud viienda koha MM-punktid siiski kindlustada.
Esimese Power stage katse võidu sai enda nimele Sebastien Ogier.
Varasemalt Corona Rally Mexico nime kandud ralli on selleks aastaks uue nime saanud – Rally Guanajuato Mexico.
Sarnaselt hooajale 2010. on ka sel aastal Mehhiko ralli hooaja teiseks võistluseks ning esimeseks kruusaralliks.
Kui eelmisel aastal oli Mehhiko ralli ainsaks MM-võistluseks, mis sõideti Ameerika kontinendil, siis sel hooajal on peale aastast pausi kalendris tagasi ka Argentina ralli.
Uuendusena sõidetakse sel aastal kohe peale avatseremooniat Guanajuato linnakatse. Lisaks sellele on ka reede ja laupäeva õhtul kavas Leóni Autodroomil sõidetavad publikukatsed, mida läbitakse kokku neljal korral.
Power stage on Mehhiko ralli viimane kiiruskatse Arperos, millel pikkuseks 8,28km.
Pärast aastast pausi on taas võistlustules Venemaa piloot Evgeniy Novikov, kes toob Mehhiko ralli starti Ford Fiesta RS WRC-mudeli.
Eesti rallifännide rõõmuks teevad sel aastal S-WRC arvestuses kaasa kaks Eesti ekipaaži : Ott Tänak – Kuldar Sikk (Ford Fiesta S2000) ja Karl Kruuda – Martin Järveoja (Skoda Fabia S2000).
Mõlemad piloodid pole Mehhiko teedel varem võistelnud, kuid hoolimata sellest peaks võistlejate eesmärgiks olema lisaks kogemuste hankimisele ja lõpetamisele ka võimalikult kõrge koht S-WRC arvestuses ning hea õnne korral õnnestub ehk napsata ka mõni MM-punkt.
Võidusõidu starti asub 25 ekipaaži, neist 12 WRC-masinat. MM-punkte jagatakse WRC ja S-WRC klasside sõitjatele.
Kokku läbitakse 22 kiiruskatset ja 365,41 kiiruskatsekilomeetrit.
Mehhiko ralli stardilist
Kas Fordid jätkavad Mehhikos sealt, kus Rootsis pooleli jäi?
Foto: AFP/SCANPIX
MM-arvestus peale 1/13 (sõitjad):
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
*(Power stage punktid)
MM-arvestus peale 1/13 (meeskonnad):
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Katsevõidud peale 1/13
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
*(Power stage katsevõidud)
Ralli võidud peale 1/13
1. Sebastien Ogier
2. Petter Solberg
3. Sebastien Loeb
4. Jari-Matti Latvala
5. Mads Østberg
6. Matthew Wilson
7. Mikko Hirvonen
8. Federico Villagra
9. Evgeniy Novikov
10.Henning Solberg
1. Petter Solberg
2. Sebastien Loeb
3. Sebastien Ogier
4. Jari-Matti Latvala
5. Mikko Hirvonen
6. Federico Villagra
7. Matthew Wilson
8. Evgeniy Novikov
9. Mads Østberg
10. Nasser Al-Attiyah
15. Ott Tänak
18. Karl Kruuda
Reede 04.03
SS1 Guanajuato Street Stage 1,05km 04:06
SS2 Alfaro 1 26,01km 16:43
SS3 Ortega 1 23,83km 18:16
SS4 El Cubilete 1 18,87km 19:04
SS5 León Street Stage 1,33km 20:12
SS6 Alfaro 2 26,01km 21:47
SS6 Ortega 2 23,83km 23:20
SS8 El Cubilete 2 18,87km 00:08
SS9 Super Special 1 2,21km 03:45
SS10 Super Special 2 2,21km 03:50
Kirjutas: Strike, rallifoorum.ee
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar