
Philips Rally Argentina teine võistluspäev SS7-SS13, kokku 166,54km
Hooaja viienda MM-ralli avapäev sai Argentina aja järgi alguse neljapäeva õhtul, kui sõideti 6,04 km pikkune Super Especial 1 publikukatse. Nagu viimasel kahel MM-rallil nii ka Argentinas kuulus avakatse esimese katse võit ekipaažile Petter Solberg – Chris Patterson (Ford Fiesta WRC).
Ott Tänak ja Kuldar Sikk lõpetasid avakatse neljandana ning olgu juba etteruttavalt öeldud, et see katsetulemus jäi eestlaste avapäeva positiivseimaks sündmuseks.
Reede hommikul jätku saanud rallipäeva alguseks sõideti 37,51km pikkune La Pampa kiiruskatse, mille võitsid Sebastien Loeb – Daniel Elena (Citroen DS3 WRC). Selle katse tulemusega kerkisid kuuekordsed Argentina ralli võitjad absoluutarvestuse teisele positsioonile, möödudes vigastatud Jari-Matti Latvalat asendama palgatud Dani Sordost.
Ott Tänaku ja Kuldar Siku Argentina ralli reedene võistluspäev sai esimese tagasilöögi kohe avakatsel ,kui katsel purunenud rehvi tõttu kaotati pea kolm minutit ning langeti üldarvestuse 12.positisoonile.
Järgneval ja ühtlasi ka päeva pikimal Ascochinga / Agua De Oro 1 kiiruskatsel , millel pikkust 51,88km purunes Ford Fiesta WRC roolivarras. Õnneks on Ott Tänak tuntud ka kui hea mehaanik ning nii ei olnud Tänakul koos kaardilugejaga probleemiks roolivarras ära vahetada ning jätkata.
„Teisel katsel sõitsime vastu kivi ja see lõi rehvi velje pealt maha. Otsustasime rehvi mitte vahetada, kuna see oleks maksnud meile veel rohkem aega, vaatamata sellele oli ajakaotus suur. Kolmandal katsel sõitsime üle kahe kivi, mis vigastas roolivarrast, suutsime 20 kilomeetrit sõita, kuid siis purunes roolivarras ja pidime seisma jääma ja selle ära vahetama. Me ei sõitnud piiri peal, kuid rallis ikka selliseid asju juhtub,“ võttis Tänak katsetel juhtunud äpardused kokku.
Kolmanda katse võitis Petter Solberg ning kuna Sebastien Loeb tegi katsel spinni ning kaotas sellega 26,5 sekundit, siis kerkis ralli teisele positsioonile prantslase meeskonnakaaslane Mikko Hirvonen ning samuti möödus temast ka endine meeskonnakaaslane Dani Sordo.
Teisel kiiruskatsel Ford Fiesta WRC võistlusmasina vedrustust vigastanud Jevgeny Novikov – Denis Giraudet rallipäev sai lõpu kolmandal katel, kui eelneval katsel saadud vigastused lõplikult Fiesta maha niitsid.
Peale hoolduspausi sõideti teistkordselt hommikul läbitud kolm kiiruskatset ning avaringile sarnaselt olid taaskord probleemide küüsis Fordi sõitjad.
Ott Tänaku ja Kuldar Siku võistluspäev sai viimase hoobi neljandal katsel, kui teelt väljasõit ja selle tagajärjel kinni jäämine mehed lõplikult rajaäärde jätsid.
„Tegime poolspinni neljanda katse kitsal ja aeglasel osal. Vajusime autoga teelt välja ja jäime kinni. Kuna seal pealtvaatajaid abistamas polnud, siis ei saanud me autot sealt ise kätte. Auto ise oli korras. See on olnud meile pettumust täis päev, kuid pikk maa on veel finišini minna. Eesmärk on keskenduda kogemuse saamisele laupäevastelt ja pühapäevastelt katsetelt,“ kommenteeris Tänak M-Sport pressiteenistuse vahendusel.
Fordi sõitjate musta avapäevapäeva punktiks sai ralliliidrite Petter Solbergi ja Chris Pattersoni katkestamine neljandal katsel. Mis põhjusel? Eks ikka roolivarras.
Avapäeval katkestanud Fordi tehasemeeskondade sõitjad jätkavad teisel võistluspäeval Rally 2 reeglite järgi.
Neljanda ja viienda kiiruskatse katsevõitudega kerkisid ralliliidriteks Sebastien Loeb – Daniel Elena (Citroen DS3 WRC) ning nad hoidsid seda edu võistluspäeva lõpuni, kuigi see edu meeskonnakaaslasete Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen (Citroen DS3 WRC) ees on vaid 0,1 sekundit.
Portugali rallil „siduri probleemide“ tõttu Citroen meeskonna värvides esimesest MM-võidust ilma jäänud soomlased võitsid päeva viimase kiiruskatse ning edestavad enne teist võistluspäeva Fordi sõitjaid Dani Sordo - Carlos del Barrio (Ford Fiesta WRC) 33 sekundiga. Avapäeva viimasel katsel otsustas Fordi meeskond minna riskile ja kasutada kõvema seguga rehve, kuid see oli viga ning Sordo kaotas katse võitnud Hirvonenile koguni 21 sekundit. Sellest hoolimata on Fordi värvides esimest rallit sõitvad hispaanlased näidanud suurepärast sõidukiirust ning on igati teenitult poodiumi viimasel astmel.
Neljandana lõpetasid avapäeva Portugali MM-ralli võitjad Mads Østberg – Jonas Andersson (Ford Fiesta WRC), kelle avapäeva probleemid olid seotud neljanda katsel mootoriga ning viiendal sidega.
Viienda ja kuuenda koha eest heitlevad peale avapäeva Nasser Al-Attiyah (Citroen DS3 WRC) ja Martin Prokop (Ford Fiesta WRC). Kataari sõitja avapäeva probleemid olid rohkem seotud tervisega, kui tehnikaga - kiiret sõitu takistas tugev kaelavalu. Tšehhi piloodi avapäeva ainsaks mureks oli teisel katsel purunenud rehv.
Kohtadele seitse ja kaheksa heitlesid Volkswagen Motorsport piloodid Andreas Mikkelsen ja Sebastien Ogier. Avapäeva järel edestab norralane kogenud meeskonnakaaslast 22,8 sekundiga.
Eelviimasel punktikohal lõpetas Mini piloot Armindo Araujo, kelle võistlusmasinal oli probleeme turboga.
Kümnendana lõpetas Argentina MM-ralli reedese võistluspäeva Thierry Neuville, kes hoidis enne viienda katse starti absoluutarvestuse neljandat positsiooni, kuid katsel tehtud sõiduvea tõttu auto üle katuse keeranud belglane jätkab laupäeval sarnaselt trioga Solberg, Tänak, Novikov Rally 2 reeglite järgi.
Ott Tänak ja Kuldar Sikk said Argentina MM-ralli avapäeval proovida nii rallisõitmist, kui ka mehaaniku tööd
Foto : www.wrc.com
1. võistluspäeva ülevaade ja presskonverents
1.võistluspäeva publikukatse + hommikused katsed
Katsevõite 1.võistluspäeval:
3 (SS2,4,5) Sebastien Loeb
2 (SS1,3) – Petter Solberg
1 (SS6) Mikko Hirvonen
1.Sebastien Loeb
2.Mikko Hirvonen
3.Dani Sordo
4.Mads Østberg
5. Nasser Al-Attiyah
6.Martin Prokop
7.Andreas Mikkelsen
8.Sébastien Ogier
9.Armindo Araujo
10.Thierry Neuville
+10:13,2
27.Ott Tänak
Ott Tänak
Jevgeny Novikov
Paulo Nobre
Eliseo Salazar
Daniel Oliveira
Armindo Araujo
Petter Solberg
Thierry Neuville
Martin Prokop
Nasser Al-Attiyah
Mads Østberg
Dani Sordo
Mikko Hirvonen
Sebastien Loeb
Andreas Mikkelsen
Laupäev 28.04
SS7 San Agustin / Santa Rosa 1 20.18 km 14:30
SS8 Amboy / Santa Monica 1 20.33 km 15:18
SS9 Intiyaco / Golpe de Agua 1 39.74 km 16:31
SS10 San Agustin / Santa Rosa 2 20.18 km 20:44
SS11 Amboy / Santa Monica 2 20.33 km 21:32
SS12 Intiyaco / Golpe de Agua 2 39.74 km 22:45
SS13 Amarok 2 6.04 km 01:50
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar