
32.Philips Rally Argentina 26-29.04.2012
Argentina ralli 2012
Sel hooajal Philips Rally Argentina nime kandev MM-ralli on hooaja viiendaks etapiks ning teiseks MM-ralliks, mis sõidetakse Ameerika mandril.
Neljapäeval läbivad WRC P1 ja P2 kategooria sõitjad 4,59km pikkuse kvalifikatsioonikatse, et selgitada reedese võistluspäeva stardipositsioonid.
Ralli võistluskeskus asub endiselt Villa Carlos Paz´i linnas.
MM-hooaja pikimal rallil ootab võistlejaid neli võistluspäeva, millest nö. kergem saab olema vaid esimene.
Ralli avakatsena sõidetakse neljapäeva õhtul 6,04 kilomeetri pikkune Super Especial 1 kiiruskatse.
Esimese tõelise ülevaate võistlejate ja meeskondade vahelisest jõudude vahekorrast saab juba reedel ,kui kahel korral läbitakse 37,51km (La Pamp) ja 51,88km (Ascochinga / Agua De Oro 2) pikkused kiiruskatsed. Neid katseid läbiti Argentina MM-rallil raames viimati hooajal 1994.
Laupäeval sõidetakse kolm korduvkatset, millest lühim on 20,18km ja pikim 39,74km.
Viimase võistluspäeva äratuseks läbivad võistlejad 65,74 km pikkuse Matadero / Ambul kiiruskatse ning seejärel korduvkatsetena kaks Argentina klassikut Giulio Cesare ja El Condor. Ralli lõpetab 4,15km pikkune Power Stage Copina.
Portugali MM-rallil jäid Citroeni tehasemeeskonna sõitjad Sebastien Loeb - Daniel Elena ja Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen punktideta ning kindlasti soovitakse Argentina teedel see viga parandada. Kõik eeldused selleks on olemas, sest viimasest kuuest Argentina MM-rallist on ekipaaž Loeb-Elenavõitnud kuus ning kindlasti soovivad nad seda jada jätkata.
Fordi meeskonna põhipiloot Jari-Matti Latvala vigastas ennast paar nädalat tagas murdmaasuusarajal ning murdis rangluu. Argentina rallil asendab soomlast, hispaanlane Dani Sordo.
Ott Tänak ja Kuldar Sikk pole Argentina MM-rallil varem osalenud, kuid eelseisvaks katsumuseks on valmistutud hoolega.
«Tunnen end enne Argentinat hästi – puhkus on olnud pikk ja ootan väga, et saaksin uuesti autosse istuda. Oleme Argentinas esimest korda ja kindlasti pole see kerge, kuid näeme kõvasti vaeva ja püüame endast parima anda,» sõnas Tänak. «Portugalis ei teinud me täiuslikku sõitu, kuid hoidsime head tempot ja näitasime häid katseaegu, nii et loodetavasti oleme nädala pärast uuesti samaks võimelised,» lausus ta.
«See on hooaja pikim ralli ja mõned katsed on meie jaoks enneolematult pikad. Olen viimastel nädalatel kõvasti oma füüsilise vormi kallal tööd teinud ja tunnen, et olen füüsiliseks katsumuseks hästi valmis. Püüame rajaga tutvumisel võimalikult üksikasjaliku legendi üles märkida ning loodetavasti saavutame taas hea tulemuse,» sõnas Tänak.
Võistluse starti asub 60 ekipaaži, neist 16 on WRC-masinad. MM-punkte jagatakse WRC, P-WRC arvestuses. Kokku läbitakse nelja võistluspäeva jooksul 19 kiiruskatset kogupikkusega 502,73 km.
Viimatised Argentina MM-ralli võitjad:
2011 Sebastien Loeb - Daniel Elena Citroën DS3 WRC
2009 Sebastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2008 Sebastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2007 Sebastien Loeb - Daniel Elena Citroën C4 WRC
2006 Sebastien Loeb - Daniel Elena Citroën Xsara WRC
Ott Tänak ja Kuldar Sikk on hooaja pikimaks ralliks valmis
Foto: www.wrc.com
Aasta Sõitjad Auto Tulemus
2002 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 02 4
2003 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 03 K
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 04 K
2005 Markko Märtin – Michael Park Peugeot 307 WRC 6
2006 Jaan Mölder jr. – Katrin Becker Ford Fiesta S1600 45 (JWRC 4)
2008 Martin Rauam – Silver Kütt Mitsubishi Lancer EVO IX 13 (PWRC 5)
Tagasivaade eelmisele MM-rallile –
Portugali MM-ralli 2012 läheb ajalukku kui ralli, kus kõik favoriidid eksisid, kus Jevgeni Novikovist sai noorim piloot, kes MM-sarjas poodiumile jõudnud ning esimese MM-võidu said Mads Østberg – Jonas Andersson (Ford Fiesta WRC).
Ralli avapäeval jäid rajaäärde Sebastien Loeb – Daniel Elena (Citroen DS3 WRC). Kahekordne Portugali MM-ralli võitja tegi harvaesineva sõiduvea ning kuna võistlusmasina kahjustused olid arvestatavad, siis polnud jätkamine võimalik.
Teisel võistluspäeval valitsesid katsetel ekstreemsed tingimused ning võistluspäeva võib võtta kokku sõnadega : vihm, udu, muda ja katkestamised.
Peale Sebastien Loebi katkestamist pakuti Fordi tehasemeeskonna sõitjatele Jari-Matti Latvalale ja Petter Solbergile võimalust MM-punktivahet vähendada ning võtta maksimumpunktid, kuid seda võimalust ei kasutatud.
Kohe avakatsel tegid sõiduvea ning pidid selle tagajärjel rajaäärde jääma Ott Tänak – Kuldar Sikk.
"Pingutasime päris kõvasti, sest tahtsime veel häid aegu saada, kuid tekkis vesiliug ja me sõitsime teelt välja. Oleks olnud võimalik teele tagasi saada, sest kraav ei olnud nii järsk, kuid seal olid kivid mida ma ei märganud, sõitsin neile otsa ja jäime kinni," sõnas Ott Tänak peale katkestamist Fordi pressiteenistuse vahendusel.
Sarnaselt Tänakuga jäi teise võistluspäeva avakatsel rajaäärde ka Fordi sõitja Jari-Matti Latvala ning järgmisel katsel liitus nendega ka Petter Solberg.
Avapäeva teisel katsel tehnilise rikke tõttu rajaäärde jäänud Prodrive WRC Teami sõitjad Dani Sordo - Carlos del Barrio (Mini WRC), olid tänu heale stardipositsioonile Argentina MM-ralli kiireimad, võites kõik kolm toimunud kiiruskatset. Kuna võistlustingimused muutusid iga minutiga järjest hullemaks, siis otsustati teise päeva järelejäänud katsed tühistada.
Kolmandal ja neljandal võistluspäeval püüdsid Fordi piloodid anda endast maksimumi, et võidelda MM-punktide eest. Petter Solbergil õnnestus end ralli lõpuks sõita neljandale positsioonile ning teenida igati korralikud MM-punktid. Jari-Matti Latvalal nii hästi ei läinud ning ralli lõpetati alles 13.positsioonil, kuid selles oli oma süü ka Ford Fiesta WRC tehnilistel probleemidel.
Ralli võitsid Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen (Citroen DS3 WRC), kuid peale rallit toimunud tehnilises komisjonis avastati, et DS3 WRC võistlusmasina sidur ei vasta reeglitele ning soomlaste tulemus tühistati. Võitjaks kerkisid karjääri esimest MM-võitu tähistanud Mads Østberg – Jonas Andersson, kellele järgnesid Jevgeni Novikov – Denis Giraudet ja Petter Solberg – Chris Patterson.
Ott Tänak – Kuldar Sikk lõpetasid võistluse 14.positsioonil. Teise Eesti ekipaažina rallil osalenud Sander Pärn – Ken Järveoja lõpetasid Portugali MM-ralli absoluutarvestuse 21. ja N-rühma 3.positsiooniga.
MM-arvestus peale 4/13 (sõitjad):
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23.
*(Power stage punktid)
MM-arvestus peale 4/13 (meeskonnad):
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Katsevõidud peale 4/13
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
*(Power stage katsevõidud)
Rallivõidud peale 4/13:
1. Sébastien Loeb
2.Mikko Hirvonen
3.Dani Sordo
4.Petter Solberg
5.Thierry Neuville
6.Mads Østberg
7.Ott Tänak
8.Jevgeni Novikov
9. Nasser Al-Attiyah
10.Martin Prokop
1. Sébastien Loeb
2.Mikko Hirvonen
3.Petter Solberg
4.Dani Sordo
5.Thierry Neuville
6.Mads Østberg
7.Ott Tänak
8.Jevgeni Novikov
9. Nasser Al-Attiyah
10.Martin Prokop
Reede 27.04
SS1 Amarok 6.04 km 26. 4. 2012 02:08
SS2 La Pampa / La Pampa 1 37.51 km 13:28
SS3 Ascochinga / Agua de Oro 1 51.88 km 14:21
SS4 La Pampa / La Pampa 2 37.51 km 18:46
SS5 Ascochinga / Agua de Oro 2 51.88 km 19:39
SS6 Cosquin / Villa Allende 19.18 km 23:23
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar