Ajaloonurk
2004. hooajal muutus lisaks Itaalia MM-ralli asukohale ka pinnas, millel võistlust sõidetakse.
Kui aastast 1997 sõideti Itaalia MM-ralli San Remos ning ainult asfaldil, siis 2004. aastal koliti Vahemeres asuvale Sardiinia saarele ning asfaldi asendas kruus.
Ajaloolisel esimesel Sardiinia MM-rallil domineeris avakatsest kuni viimase teelõiguni Petter Solberg.
Norralane võitis ralli avakatse teisena lõpetanud Markko Märtini ees koguni 16,8 sekundiga ning hoolimata paarist tehnilisest probleemist kontrollis Solberg sündmuste käiku ning võitis koguni kolmteist kiiruskatset üheksateistkümnest.
Ralli võitjas polnud seekord küsimust, kuid poodiumi teiste positsioonide eest võitles nelik koosseisus Loeb, Märtin, Sainz ja Grönholm.
Esmalt pööras rallijumal selja Peugeot´ piloodile Marcus Grönholmile, kelle võistlusmasinal purunes üheksandal kiiruskatsel turbo ning selle tulemusena langes ta 20. positsioonile. Olgu juba etteruttavalt öeldud, et sellest olukorrast õnnestus soomlasel veel ralli lõpuks kaks MM-punkti välja võidelda.
Kolmanda päeva alguses tundus, et tuleb põnev duell Sainzi ja Märtini vahel, kuid see sai üsna kiire lõpu, kui neli katset enne ralli lõppu purunes Märtini poolt juhitud Ford Focus WRC turbo ning katkestamine oli paratamatus.
Kolmanda järjestikuse MM-ralli võitis 2003. aasta maailmameister Petter Solberg ning see tähendas Sebastien Loebile ning Citroenile seda, et MM-võidukarikat tuli oodata veel vähemalt ühe ralli jagu.
Lisaks Grönholmile ja Märtinile jäid tehasesõitjatest rajaäärde veel uuendatud Skoda Fabia WRC-masinatega sõitnud Toni Gardemeister ja Armin Schwarz (mõlemal põhjuseks vedrustus), Subaru piloot Mikko Hirvonen (käigukast) ning Peugeot´ piloot Harri Rovanperä (samuti käigukast).
Kokku sõideti 2004. aasta Sardiinia rallil 19 kiiruskatset kogupikkusega 383,23 km.
67-st startijast lõpetas 29.
Võitjad: Petter Solberg – Phil Mills / Subaru Impreza WRC
Võitja keskmine kiirus: 81,02 km/h
Katsevõidud: Petter Solberg 13, Marcus Grönholm 4, Sebastien Loeb 2
Sardiinia ralli 2009 TOP3:
1. Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila
2. Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen
3. Petter Solberg – Phil Mills
Aasta Sõitjad Auto Tulemus
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus WRC K
2004 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 K
2005 Markko Märtin – Michael Park Peugeot 307 WRC 4
2005 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Ignis S1600 2 (JWRC)
2006 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 3 (JWRC)
2006 Jaan Mölder jr. – Katrin Becker Suzuki Ignis S1600 12 (JWRC)
2007 Urmo Aava – Kuldar Sikk Suzuki Swift S1600 1 (JWRC)
2007 Jaan Mölder jr. – Katrin Becker Suzuki Swift S1600 5 (JWRC)
2007 Aigar Pärs – Ken Järveoja Suzuki Swift S1600 K
2008 Urmo Aava – Kuldar Sikk Citroen C4 WRC 8
2008 Jaan Mölder jr. – Frederic Miclotte Suzuki Swift S1600 9 (JWRC)
Tagasivaade eelmisele etapile -
Jordaania ralli 2011. läheb ajalukku eelkõige kahe faktiga - tänu sellele, et kaubalaeval, mis pidi tooma meeskondade masinad ning varustuse, purunes kahel korral mootor, jäi esimene võistluspäev pidamata ning ralli võitja ning teise koha omaniku vahe oli MM-ajaloo väikseim.
Hoolimata faktist, et avapäev jäi pidamata, kujunes rallist hooaja ning MM-ralli ajaloo üks põnevamaid vaatemänge, mis sai lahenduse sõna otseses mõttes alles viimasel meetril. Peale esimest võistlusringi läks ööpausile esimesena Sebastien Ogier ning viimasel võistluspäeval asusid teda näljaselt jälitama Loeb, Latvala ja Solberg.
Kohe avameetritest sai selgeks, et ralli võitja tiitel läheb seekord ühele kahest uljaspeast – kas Ogier´ile või Latvalale, sest nende poolt pakutud tempo oli liiast isegi Sebastien Loebile.
Kui viimase võistluspäeva alguses oli teedpuhastava prantslase ning kolmandana startiva soomlase vahe 33,1 sekundit, siis üks katse enne ralli lõppu möödus Latvala Ogier´ist ning omas viimase 10,50 km pikkuse kiiruskatse eel 0,5-sekundilist edu. Viimasele katsele aga starditi liidrite osas pööratud järjestuses, mis tähendas seda, et viimane sõna jäi öelda Ogier´il. Prantslane ületas finišijoone 0,7 sekundit enne Latvala poolt sõidetud aega ning see tähendas seda, et duo Ogier – Latvala kirjutasid oma nimed ajalukku kui kõige väiksema vahega finisheerijad ning võtsid selle tiitli ära kahepeale kokku üheksa MM-tiitlit võitnud pilootidelt Grönholmilt ja Loebilt, kes hoidsid rekordit aastast 2007, kui Grönholm edestas Uus-Meremaa finišis Loebi 0,3 sekundiga.
Lisaks rallivõidule suutis Ogier võita ka viimase Powerstage kiiruskatse, mis tähendas seda, et prantslane lahkus Jordaaniast maksimumpunktidega.
Tipp-pilootidest ainsana katkestas Petter Solberg, kelle SS17 sõiduviga jättis ta teeäärde.
Eestlaste lippu hoidis kõrgel S-WRC piloot Karl Kruuda, kes võttis oma klassis teise koha ning tõusis ühtlasi S-WRC arvestuses MM-liidriks.
Sardiinia ralli 2011 on hooaja viies ralli ning MM-punkte jagatakse WRC, S-WRC ja WRC Academy arvestuses.
Võistluse starti asub 64 ekipaaži, nendest 20 on WRC-masinad.
Comeback´i ralliradadele teeb kultusauto Mini.
Mini tehasetiimi värvides teevad hooaja avastardi Dani Sordo ning Kris Meeke.
Mini masinad kannavad legendaarsete Monte Carlo rallil kuuekümnendatel võidutsenud masinate numbreid 37 ja 52.
Ford Stobarti meeskonna värvides stardib sellel hooajal teist korda Per-Gunnar Andersson, kes kodurallil Rootsis lõpetas seitsmendal positsioonil.
Hooldusala ja rallikeskus asuvad Olbia sadamalinnas, kuid kiiruskatsed sõidetakse saare mägises lõunaosas – välja arvatud esimesel päeval , kui kasutusel on uued katsed, mis sõidetakse Oristano regioonis.
S-WRC sarja kolmanda stardi teevad Skoda Fabia S2000 võistlusmasinal Karl Kruuda – Martin Järveoja, kes asuvad starti S-WRC klassi liidritena.
Pärast hooaja avarallit Mehhikos on taas stardikoridoris ka teine Eesti S-WRC klassi ekipaaž Ott Tänak – Kuldar Sikk.
WRC-Academy klassi liidrina asub starti Egon Kaur, kellele seekord loeb kaart Erik Lepikson.
Kokku läbitakse kolme päeva jooksul 18 kiiruskatset ja 339,64 kiiruskatsekilomeetrit.
Sardiinia ralli Power Stage on SS18 Gallura 2 pikkusega 8,24km.
Kogu rallimaailm ootab põnevusega, mida suudab uus Mini WRC
Foto: Timo Anis
MM-arvestus peale 4/13 (sõitjad):
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
*(Power stage punktid)
MM-arvestus peale 4/13 (meeskonnad):
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
Katsevõidud peale 4/13
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
*(Power stage katsevõidud)
Ralli võidud peale 4/13
1.Petter Solberg
2.Jari-Matti Latvala
3.Mads Østberg
4.Sébastien Ogier
5.Henning Solberg
6.Dani Sordo
7.Mikko Hirvonen
8.Federico Villagra
9.Sébastien Loeb
10.Per-Gunnar Andersson
11.Matthew Wilson
12.Kris Meeke
13.Jevgeni Novikov
14.Khalid Al-Qassimi
15.Dennis Kuipers
Reede 06.05
SS1 Lago Omodeo 1 10,21km 10:33
SS2 Monte Grighini Nord 1 21,32km 11:25
SS3 Alta Marmilla 1 14,34km 12:26
SS4 Monte Grighini Sud 1 19,66km 13:37
SS5 Monte Grighini Nord 2 21,32km 14:46
SS6 Alta Marmilla 2 14,34km 15:23 15:47
SS7 Monte Grighini Sud 2 19,66km 16:30
SS8 Lago Omodeo 2 10,21km 18:04
Kirjutas: Strike, rallifoorum.ee
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar