Ajaloonurk
Seekordses ajaloonurgas otsustasin kajastada 2002. hooaja kuuenda ralli sündmusi.
Argentina rallit 2002 iseloomustab kõige paremini lause „Mis oleks, kui...“.
Mis oleks, kui kohtunikud oleksid oma tööd paremini ja kiiremini teinud, mis oleks, kui Petter Solberg poleks viimasel päeval sõiduviga teinud jne…
Tänu rohkele publikule jäeti võistluse avakatse ära. Seejärel haaras liidriohjad Marcus Grönholm, kes edestas esimese päeva lõpuks lähimaid jälitajaid pea kahe minutiga.
Teisel päeval muutus võistlus põnevamaks. Avapäeval tehniliste probleemide küüsis vaevelnud Tommi Mäkineni ebaõnn oli pöördunud, samuti oli pöördunud Grönholmi õnn. Peugeot 206 WRC ülekanne streikis ning peaaegu igas hoolduses vahetati kõik osad, mis vähegi ülekandega seotud. Võistluspäeva lõpetas liidrina Subaru piloot Mäkinen, kuid seda vaid 0,5-sekundilise eduga Grönholmi ees.
Viimasel võistluspäeval toimus esikoha pärast heitlus, mida ei oleks pidanud kunagi toimuma, kui vaid kohtunikud oleksid olulised otsused kiiremini teinud.
Mäkinen ja Grönholm pidasid sekund-sekundis heitlust kuni eelviimase katseni, kus Mäkineni juhitud Subaru suurel kiirusel teelt välja paiskus ning mitu korda üle katuse rullus - katkestamine oli paratamatus.
Viimase kiiruskatse finišisse jõudis Grönholm võitjana, kuid võidurõõm jäi üürikeseks, sest koheselt teatasid kohtunikud, et soomlane on võistluselt eemaldatud tänu reeglite rikkumisele Peugeot´ meeskonna poolt. Põhjuseks toodi reeglitele mittevastava hoolduse tegemine.
Esimesel võistluspäeval anti Peugeot meeskonnale FIA ametnike poolt nn kollane hoiatuskaart, kui väljaspool hooldusala üritati mehaanikute poolt käima saada Gilles Panizzi ülekuumenenud masinat ning teisel päeval kordus sama Grönholmi autoga.
Peugeot päev tundus aga ikkagi kordaläinud olevat, sest poodiumi kõrgeimale astmele tõusis Richard Burns, kellele see olnuks uue meeskonna värvides esimene MM-rallivõit, kuid peale poodiumipidustusi eemaldati ka tema - põhjuseks Peugeot 206WRC 20 grammi lubatust kergem hooratas.
Seega ralli üllatusvõidu ning rekordilise 24-nda MM-ralli võidu sai Carlos Sainz, kes heitles terve viimase võistluspäeva neljanda positsiooni eest noore Petter Solbergiga – lõpuks tegi norralase sõiduviga talle selle ülesande oluliselt lihtsamaks.
Nagu hiljem selgus, oleks Solberg ilma sõiduveata võistelnud koguni oma karjääri esimese MM-rallivõidu eest. Hooaja lõpus läks tal see küll korda, aga seekord kaotas Solberg kõigest nelja sekundiga.
Argentina ralli oli hooaja teine ralli, kus üldvõitja ei võitnud ühtegi kiiruskatset.
Kogu ralli kohale tekitas tumeda vihapilve aga kohtunike tegevus. Kui kohtunikud oleksid koheselt otsuse teinud, poleks pidanud soomlased omavahel iga sekundi pärast võitlema ning Mäkinen oleks arvatavasti võitnud toona rekordilise 25-nda MM-ralli.
Ralli lõpuks oli Fordi meeskonnal kolm masinat nelja parema hulgas, nende seas ka Markko Märtin – Michael Park, kes lõpetasid neljandana . Skoda pilootidest said kõik kolm positsiooni kümne parema hulgas ning Skoda avas sellega hooaja 2002 punktiarve.
Hunday piloodid Loix, kes võitis avapäeval kiiruskatse, ja Schwarz katkestasid tehniliste probleemide tõttu, kuid kolmanda masina tõi Juha Kankkunen seitsmendana finišisse.
Kokku sõideti 2002. aasta Argentina rallil 21 kiiruskatset kogupikkusega 356,75 km.
68-st startijast lõpetas 29.
Võitjad: Calos Sainz – Luis Loya / Ford Focus RS WRC
Võitja keskmine kiirus: 86,26 km/h
Katsevõidud: Marcus Grönholm 8, Richard Burns 5, Tommi Mäkinen 5, Freddy Loix 1, Colin McRae 2
Argentina ralli 2009 TOP3:
1. Sebastien Loeb – Daniel Elena
2. Dani Sordo – Marc Marti
3. Henning Solberg – Cato Menkerud
Aasta Sõitjad Auto Tulemus
2002 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 02 4
2003 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 03 K
2004 Markko Märtin – Michael Park Ford Focus RS WRC 04 K
2005 Markko Märtin – Michael Park Peugeot 307 WRC 6
2006 Jaan Mölder jr. – Katrin Becker Ford Fiesta S1600 45 (JWRC 4)
2008 Martin Rauam – Silver Kütt Mitsubishi Lancer EVO IX 13 (PWRC 5)
Tagasivaade eelmisele etapile -
Sardiinia ralli oli hooaja viies ning punkte jagati WRC, S-WRC ja WRC Academy arvestuses, mis tähendas ühtlasi ka seda, et Eesti rallifännidel oli põhjust häid tulemusi oodata ning nad ei pidanud pettuma.
WRC-arvestuses tegi debüüdi Mini WRC ning Kris Meeke näitas avapäeval head kiirust, kuigi pidi hiljem tehniliste probleemide tõttu tempos järgi andma, teine piloot Dani Sordo sõitis kõigil võistluspäevadel stabiilses tempos ja lõpetas igati kiiduväärsel kuuendal positsioonil.
Rallivõidu eest heitlesid tavapäraselt Citroeni ja Fordi piloodid ning hooaja teise võidu sai valitsev maailmameister Sebastien Loeb.
Prantslane edestas ralli lõpuks lähimaid konkurente Mikko Hirvoneni 11,2 ja Petter Solbergi 23,8 sekundiga. Hooaja teise Power Stage katsevõidu sai enda nimele Mikko Hirvonen.
WRC klassi arvestuses rändas võit Prantsusmaale, kuid ülejäänud kahe võistlusklassi MM-võidud tulid Eestisse.
WRC Academy klassis võttis Egon Kaur teise võidu järjest ning seda seekord koos Erik Lepiksoniga.
Taaskord näitas Egon, et tähtis pole võita kõiki kiiruskatseid, vaid kõigest neli-viis ning säilitada kindel sõidurütm ja valida sobiv taktika - see toob lõpuks soovitud resultaadi.
S-WRC klassis näitas kogu nädalavahetuse uskumatult head sõidukiirust ning -kindlust Ott Tänak, kes edestas lõpuks lähimat konkurenti Juho Hännineni 26,7 sekundiga.
Otile ja Kuldarile oli see esimeseks S-WRC klassivõiduks MM-tasandil.
Karl Kruuda – Martin Järveoja lõpetasid kuuendana.
WRC Academy sarja sõitjad teevad järgmise stardi Soome ning S-WRC piloodid Kreeka MM-rallil.
Argentina ralli 2011 on hooaja kuues ralli ning MM-punkte jagatakse WRC ja P-WRC arvestuses.
Võistluse starti asub 52 ekipaaži, nendest 12 on WRC-masinad.
Peale aastast pausi on Argentina MM-ralli taas võistluskalendris ning sõidetakse - nagu tavaks saanud - Cordoba ümbruses, võistluskeskus asub Cordoba-Villa Carlos Paz´i linnas.
Kokku läbitakse nelja päeva jooksul 19 kiiruskatset ja 378,15 kiiruskatsekilomeetrit.
Argentina ralli Power Stage on SS19 Cabalango – Villa Garcia 2 pikkusega 3,90km.
Kas koduteedel võistlev Federico Villagra suudab MM-punktikohal lõpetada ka sel aastal?
Foto: www.worldrallypics.com
MM-arvestus peale 5/13 (sõitjad):
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
*(Power stage punktid)
MM-arvestus peale 5/13 (meeskonnad):
1.
2.
3.
5.
4.
6.
7.
8.
9.
10.
Katsevõidud peale 5/13
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
*(Power stage katsevõidud)
Ralli võidud peale 5/13
Neljapäev 26.05
SS1 Super Special Carlos Paz 1 3,02 km 21:05
Reede 27.05
SS2 El Mirador/San Lorenzo 1 18,23 km 15:36
SS3 Mina Clavero/Giulio Cesare 1 22,67 km 16:08
SS4 El Condor/Cuesta Blanca 1 37,32 km 17:01
SS5 El Mirador/San Lorenzo 2 18,23 km 21:17
SS6 Mina Clavero/Giulio Cesare 2 22,67 km 21:49
SS7 El Condor/Cuesta Blanca 2 37,32 km 22:42
Kirjutas: Strike, rallifoorum.ee
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar